Tjejen som aldrig kunde bestämma sig!

Fraggel_Tess

Trådstartare
Jag har sökt ca 5 - 6 tjänster i en kommun under en period på 5 år. Blivit erbjuden tjänst någon gång, men tackat nej. Har återtagit ansökan någon gång också. Nu blev jag inkallad till förvaltningschef och en chef att nu är det sista chansen Fraggel_Tess rent krasst sa förskolechefen. Det kändes faktiskt nästan lite obehagligt... Fick försvara mig varför jag tackat nej tidigare vilket jag hade goda argument för.Tjänster har de många då de saknar i princip 100 personer i denna yrkeskategori.

Visst jag förstår att det kostar att rekrytera och tar tid för arbetsgivaren, men jag är inte den som förhastar mig. Det ska kännas bra! I och med min stressreaktion 2013 har jag blivit en aning försiktig.

Så nu ska jag bestämma mig till den 24/4. Och min fråga är hur tusan vågar man kasta sig ut i det okända?
Har en intervju till om en vecka hos en chef i samma kommun. Jag hade hellre gått in i varghägnet, hoppat bungyjump. Och nuvarande arbetsplats kväver mig men ändå är jag så galet feg...och löneökning får jag också om jag byter.

Jag har sökt ca 5 - 6 tjänster i en kommun under en period på 5 år. Blivit erbjuden tjänst någon gång, men tackat nej. Har återtagit ansökan någon gång också. Nu blev jag inkallad till förvaltningschef och en chef att nu är det sista chansen Fraggel_Tess rent krasst sa förskolechefen. Det kändes faktiskt nästan lite obehagligt... Fick försvara mig varför jag tackat nej tidigare vilket jag hade goda argument för.Tjänster har de många då de saknar i princip 100 personer i denna yrkeskategori.

Visst jag förstår att det kostar att rekrytera och tar tid för arbetsgivaren, men jag är inte den som förhastar mig. Det ska kännas bra! I och med min stressreaktion 2013 har jag blivit en aning försiktig.

Så nu ska jag bestämma mig till den 24/4. Och min fråga är hur tusan vågar man kasta sig ut i det okända?
Har en intervju till om en vecka hos en chef i samma kommun. Jag hade hellre gått in i varghägnet, hoppat bungyjump. Och nuvarande arbetsplats kväver mig men ändå är jag så galet feg...och löneökning får jag också om jag byter.
Jag känner att jag saknar en del information.

Har du ett jobb idag och vill hitta något nytt?
Varför är det sista chansen- är det för att du återtagit och ångrat dig?

Du kommer ifrån en arbetsplats som kväver dig PLUS får löneförhöjning?

Just go for it!

Jag känner att jag saknar en del information.

Har du ett jobb idag och vill hitta något nytt?
Varför är det sista chansen- är det för att du återtagit och ångrat dig?
Jag har ett jobb redan och har varit där i 6 år snart. Nya kommunen tycker jag sökt många ggr och sagt nej. Fast jag vet att jag stor erfarenhet och mycket god kompetens.

Jag har ett jobb redan och har varit där i 6 år snart. Nya kommunen tycker jag sökt många ggr och sagt nej. Fast jag vet att jag stor erfarenhet och mycket god kompetens.
ok. Men fundera då om du vill ha nya jobbet men alltså osäkerhet som stoppar dig?
Vad exakt är det du är rädd för?
Ibland tror jag det bästa är att bara göra det och inte tänka för mkt. Så brukar jag tänka om jag vet att jag vill något men är lite rädd.

om du skulle få din situation beskriven av en vän? Vad hade du gett för råd då?

Känner att infon du ger i ts är för allmän och för lite för att ge något konkret råd. Men en arbetsplats som man känner sig kvävd på känns som en arbetsplats man bör lämna så snart som möjligt och det mesta är ett bättre alternativ då. Det går alltid att byta igen om det här inte är det du hoppas på.

// hon som är en hejare på att byta jobb, lite för bra till och med att det nog skulle vara bra att lära sig att stanna istället

om du skulle få din situation beskriven av en vän? Vad hade du gett för råd då?

Känner att infon du ger i ts är för allmän och för lite för att ge något konkret råd. Men en arbetsplats som man känner sig kvävd på känns som en arbetsplats man bör lämna så snart som möjligt och det mesta är ett bättre alternativ då. Det går alltid att byta igen om det här inte är det du hoppas på.

// hon som är en hejare på att byta jobb, lite för bra till och med att det nog skulle vara bra att lära sig att stanna istället

Jag hade gett rådet att byta.

Varför söker du jobben?

Du kommer ifrån en arbetsplats som kväver dig PLUS får löneförhöjning?

Just go for it!
Instämmer i detta.

Vill också tillägga att även om budskapet från förvaltningschefen var jobbigt så var det ju bra att det framfördes. Det är nog inte helt ovanligt att personer som rekryterar bestämmer sig för att sluta kalla kandidater som har svårt att bestämma sig, helt utan att säga varför.

Eftersom jag tycker om listor så skriv en plus-lista och en minus-lista om nuvarande jobb.
Jag tänker att då blir det genast svart på vitt om varför du bör söka nytt jobb.

Varför kvävs du på ditt nuvarande jobb? Och varför vill du stanna kvar på det jobbet?

Ledarskapet har sina brister. Man säger en sak och gör en annan sak. Varit mycket ruljans på personal det sista. Varför jag stannar? Barnen och personalen de få bra som är kvar.

Instämmer i detta.

Vill också tillägga att även om budskapet från förvaltningschefen var jobbigt så var det ju bra att det framfördes. Det är nog inte helt ovanligt att personer som rekryterar bestämmer sig för att sluta kalla kandidater som har svårt att bestämma sig, helt utan att säga varför.

Nej jag förstår helt klart. Det är tufft att rekrytera nu. Särskilt i min yrkeskategori. Det är kris. Samtidigt så kan man ju säga att en del av cheferna som intervjuat mig tidigare kanske inte inspirerat att ta jobbet heller. Och nu är det en del nya :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka