Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gunnar skrev:Jag har inte förbjudit tjatter-trådar, om de ligger på rätt forum och håller sig på en bra nivå.Det är förstårligt att du tyckte den låg på fel sida. Tyckte väl även jag, men när inget hände igår så var det ju bra. Men är det ok på senior?
En stor anledning till att jag plockade gnäggtråden, var att jag tyckte den startats av fel anledning och i sig var lite av ett påhopp på de som ville ha mindre tjatter. Jag var och är en av dem.Kan jag också förstå. Men av annan anledning nu då. Att vi skulle vilja ha en tråd på ex. senior där det är ok att tjattra, får vi det? Om den håller sig på en normal nivå? Förstår helt klart att den plockas bort om det blir bråk påhopp eller mobbing.
Ett par tjatterinlägg i seriösa trådar är också ok. Egna tjatter-trådar också.Låter bra. Så då är det alltså ok med en annan som startas i ett annat syfte än den igår, och på en annan sida?
Utan humor fungerar inget forum, både användare och moderatorer behöver det. Samtidigt är det viktigt att veta när det är dags att bli allvarlig Jo precis. Men om det spårar ur och ingen är allvarlig så är det ju bara att ta bort den då. Ett skratt förlänger livet och vi hade faktiskt jätte roligt igår.
dimmansstuteri skrev:För att inte hacka sönder tråden "Nu får det räcka!" mer än vad som redan skett lägger jag in in ny tråd om denna "problematik". Jag tycker också att många trådar blir "söndertjattrade". Jag avstår i allafall att svara på inlägg i sådana trådar, då tråden ofta väldigt snart är långt ifrån ursprungsfrågan.
Ofta är det samma "gäng" som lägger in en massa "tjatter", och trådarna tenderar bli väldigt långa på grund av detta.
Snälla, jag ber er alla därför mycket vänligt att någorlunda försöka hålla er till ursprungsfrågan i trådarna, och hålla synnerligen privata diskussioner utanför trådarna. Jag och säkert många andra användare på Bukefalos är inte särskilt intresserade av detta "tjatter".
Tar mig också fråheten att klistra in Lena H's inlägg från tråden "Nu får det räcka!", som jag fullständigt håller med om:
Tackar Lena H för de raderna.
Hlsn Helena
Gunnar skrev:Jag tål att skojas med.Vad bra, trodde inte att du skulle bli sur heller. Självklart är det roligare om jag är med i tråden.Låter härligt. Du var ju våran tomte som kom med snön ju. Ja den riktiga snön.
Du missförstod nog vad jag ville säga.
Det var själva anledningen till att tråden startades som var fel, vilket säkert gjorde att en del av inläggen i tråden också hamnade i att ifrågasätta de som ville ha mindre tjatter. Jag läste bara några inlägg här och där i tråden och plockade den sedan.
Ett problem med tjattertrådar är att de blir väldigt långa, om någon rapporterar dem, måste jag och moderatorn oftast läsa igenom hela, för oss oftast väldigt ointressanta tråden för att kunna ta ställning till om några inlägg skall tas bort, hela tråden skall tas bort, eller om någon skall varnas eller stängas av.Oo my good, vad jobbigt. Det förstår jag. Men moderatorn på det forumet kanske vill vara med och tjattra själv, eller du. Då läser ni ju samtidigt och då blir det ju inte lika jobbigt.
Detta är ytterligare en anledning till att jag gärna ser att antalet tjat-trådar minimeras en del, och, om det går, att de hellre hålls på chatten.