Tjära i päls

F

fialinas

Hej hej!
Kletat på tjära på utsatta ställen i boxen då jag har fått två "bävrar" men de har kletat ner svansar o gnuggat halsen mot tjäran. Någon som vet hur man lätt får bort den ur pälsen. Prövat med schampo o varmvatten men blev etter värre kletigt bara. Snälla lite tips?

Sv: Tjära i päls

Jag brukar ta bort kåda ur pälsen på mina hästar med hjälp av matolja, kanske det kan funka på tjära också? Konsistensen påminner ju iaf om kåda :)

Klipp hela hästen :rofl: Nej skämtar med dig. Hört att diskmedel ska vara bra eftersom det är så fettupplösande. Man tvättar inte hela hästen såklart utan bara de partier med tjära :D

Jag har också en liten bäver och jag har köpt något man smörjer på på utsatta bitställen som ska smaka pyton. De kladdar inte på hästen och han har slutat bita där jag kletat ut. Kommer tyvärr inte ihåg vad det heter men jag har nog köpt det på Hööks.
Tänkte att de kanske inte är så kul att ha en häst insmord med tjära....

Tack för tipsen ska pröva lite av varje matolja diskmedel mm

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 159
Senast: ameo
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 632
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 333
Hundhälsa Ska försöka göra denna historia så kort som möjligt men det är nog lättare sagt än gjort. Så här är det: blandrastik tax och drever. 6...
Svar
9
· Visningar
2 085

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka