Tjänar man på det? ridhus.

Sv: Tjänar man på det? ridhus.

Jag har ett ridhus, som man får boka 2 ggr i veckan...200kr och jag får in ca. 1600kr i månaden;)...så lönar sig vet jag inte:p

*KL*

Vet en bra anläggning som ligger bra till norr som stockholm. Som hur de än försökt inte lyckats få det att ens gå jämt upp, trots mycket bokningar och även kurser. Utan gått stort - varje månad. Det var elen som vart fruktansvärt dyr.

Om man ska hårddra frågan så är det ju snarare beroende på hur man räknar.

Att tro att hela ridhuset och driften ska förräntas på inhyrdas avgifter tror jag är lite väl högt räknat.

Att få in ett bidrag till elräkningen och lite pengar till byte av brädor i sargen, drivmedel till traktor etc är nog mer realistiskt (beorende på var man bor i landet). Det kan ju vara ett sätt att få in lite bidrag till driften av ett ridhus man ändå uppfört för sin egen del.

Det jag nämnde ligger strax utanför Björklinge. Om du bor runt Bälinge finns det ju ganska mycket hästar och i dagsläget inte så många ridhus. Men kanske inte så många som är beredda att betala någon jätteslant heller, vi är vana vid att det är billigare här...:p

jag bor ca 3 bälinge "centrum" (affären å kyrkan och de;P)
Det finns mycket härtfolk på ridavstånd( inom 2 km)
Runt(om jag räknar snabbt) 60 ca.
Men alla är ju såklart inte sugna på att rida i ridhus..
Sedan finns det många i jumkil som ligger ca 7 min bort med bil som jag inet räknat med.

Hur mkt betalar du för att rida i björklinge?:)

alltså det är anläggningen där jag står, deras ridhus så inte mitt men iaf:angel: man betalar från 1700 till 3500 tror jag, beroende på hur långt man har till ridhuset osv.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
6 029
Ekonomi & Juridik Hejsan alla, jag behöver lite (en hel del) råd och info. Hoppas ni orkar läsa att detta, ber om ursäkt på förhand för flummig text...
2
Svar
28
· Visningar
4 952
Anläggning Det är så att jag, min sambo å vän ska hyra ett stall med 8 boxar varav vi själva har 3 hästar så de är 5 boxar kvar.. värmd...
2
Svar
39
· Visningar
3 719
Senast: Fille
·
Ekonomi & Juridik Jag är inte en av de mest kända här på forumet, men vill verkligen, verkligen inte att någon ska ta illa upp om jag skriver det här...
2
Svar
22
· Visningar
4 040
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV