Titthinder???

B

bombi

Hej!:banana:

Jag skulle vilja veta vad ni anser är TITTHINDER?

Vad ni anser
- Att detta är verkligen ett titthinder för min Ponny/Häst..:devil:

ge mig massor av tips...:bump: :bump:

Sv: Titthinder???

för min tävlings d-ponny skulle ett titt hinder vara något väldigt enkelt, kanske ett helt vitt hinder - bara för att han har svårt att se det.

Jag tycker att titthinder är t.ex ett hinder med en vattenmatta under eller ett hinder med koner bakom eller under eller hur man nu ska beskriva det. Min ponny är ganska rädd av sig så han reagerar på det, träning ger verkligen reslutat! :)

*kl*
öhmm typ en illgul handuk på ett vanligt rättuppstående hinder fast med två bommar så en gul handuk på nedrebommen :P

Mitt förslag på titt hinder skulle nog vart hinder med ngn slags handduk, tröja, allafall något som fladdrar hängandes på hindret.
Vattenmattan är nog också ganska läskig, men inte för min ponny, men sen beror det på om det är tävlingen eller träning? :D
Vita koner/Sockerbitar under hinderbommarna är ganska tittigt!:D
Love titt hinder :D

Alla hinder är titthinder enligt min häst. Man gör bäst i att hoppa under en halvmeter högre så de inte biter en. :idea:

Annars är väl vattenmattor, murar och hinder som är inplockade från terrängen lite tittigare.

Ingenting. Alla hinder är hinder som ska hoppas utan diskussion tycker jag.
Tränar man på uda hinder hemma är det inga problem.

sånt som reflekterar av ljus eller glittrar (typ riktigt blank färg eller någon sorts metall o sånt). det tycker min häst är suuuper läskigt i alla fall!:p

Ett hinder blir ju ett "titthinder" om hästen tycker det är konstigt och det varierar ju från häst till häst.

Vattenmatter anser ju de flesta är ett titthinder dock har jag en häst som hatar att hoppa stora plank och är jätte tittig på det men hoppar vatten lekande lätt.

Generellt sett håller jag med Princefair.

Men, även i stora sammanhang så räknas ju vattenmattor och andra saker som drar uppmärksamheten till marken som svåra hinder. Eftersom hästen lätt fastnar på marken och inte fokuserar på taxering. Om det ska klassas som titthinder eller bara tekniskt svåra är ju en tolkningsfråga...

detta kan ju vara ett titthinder för vissa hästar..

4460081.jpg

på en terränghoppning som jag var på förra sommaren så hade dom ett bord som var dukat med plastmuggar,tallrikar osv. på bordet hade dom en illgul duk! så det kan jag kalla titthinder :)

Kan inte komma på att jag sett något speciellt titthinder (kanske på Globen isf). Däremot har jag haft 2 hästar med knasiga idéer, den ena bara blåvägrade att hoppa över vita plank (annars gick hon på ALLT, tävlade fälttävlan många år med ryttaren före mig). En annan jag hade ville inte gå i närheten av gröna kulvertar (samma sak där, gick på allt annat, men kulvertar stannade han typ alltid 10 meter ifrån):crazy:

knapplån

Min häst är hoppad 5-6 gånger och har gått på allt från murdelar till vattenmatta. Ska bara inte vara några problem, fungerar kommunikation så tittar inte hästen.

typ vattenmatta, eller riktigt vatten, elelr om man hänger en pressingen över. det brukar vi hoppa ibland på tränig.

Liknande trådar

Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
332
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
167
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
939
Senast: Ketrawzc
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
985
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka