Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilken tid ska vi komma sa du?Idag blir det att passa på i högsommarvärmen!
Mixed grill med skivad lammstek i vitlök, timjan och rosmarin, kyckling, räkspett med aioli och @athena_arabians göttiga rödvinssås (lite mer reducerad idag), steak fries, färskpotatissallad och en grönsallad.
Till förrätt en Toast Skagen.
Idag blir det att passa på i högsommarvärmen!
Mixed grill med skivad lammstek i vitlök, timjan och rosmarin, kyckling, räkspett med aioli och @athena_arabians göttiga rödvinssås (lite mer reducerad idag), steak fries, färskpotatissallad och en grönsallad.
Till förrätt en Toast Skagen.
@athena_arabians vad är bollen för något? Googlade men förstod ändå inte.![]()
Vilken kul, aldrig sett. Ska sparas, kan bli en bra present till nånDet är balsamvinäger som de blandat med agar-agar och format till en boll. Den är rejält fast i konsistensen och ska rivas eller hyvlas tunt över maten. Den är är det (min lokala deli i byhåla): https://www.cantinadelre.se/collections/frontpage/products/aceto-balsamico-sfera
Den där keso-smoothien får du gärna lämna recept påJag köpte surdegsbullar med sesamfrön i helgen, ett litet hjul brieost som jag stekte helt i olivolja (ska ju bara få lite färg och smälta inuti). Fikonmarmelad till.
Jag har också börjat göra fruktsallad, skär allt i små bitar och äter med turkisk yoghurt och honung, några droppar citron på yoghurten.
Jag har sett en del recept med fruktsmoothie med keso som bas som får stå i frysen 1 h som tydligen ska vara gott, så får se om jag kommer ihåg att skriva upp keso på listan.![]()