Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Denna hjorten var himmelsk. Bästa nånsin. Långsam tillagning på 60 grader ugnsvärme och sen upp på 100 grader mot slutet till en innertemp på sådär 59 grader. Har inte lagat hjort särskilt många gånger, men det blir definitivt fler. Det mest magiska är att alla 6 vid bordet hade samma upplevelse av extremt gott, trots olika förväntningar (från mitt ”det här blir bra” till dotterns ”jag tänker inte äta Bambi”). Och sen fick hunden en bit och var lika glad. Vilken söndagsmiddag!!!Långsamtillagad hjortstek med timjan, vitlök och enbär. Till det hasselbackspotatis, rödvinbärsgele och café-de-Paris-vitlökssmör. Före lite gambas al ajillo med vitlöksbröd, och sen har nån önskat en mini-banana-split till efterrätt.
(Jag behöver kanske inte nämna att vitlök är en passion.)
Låter magiskt!Denna hjorten var himmelsk. Bästa nånsin. Långsam tillagning på 60 grader ugnsvärme och sen upp på 100 grader mot slutet till en innertemp på sådär 59 grader. Har inte lagat hjort särskilt många gånger, men det blir definitivt fler. Det mest magiska är att alla 6 vid bordet hade samma upplevelse av extremt gott, trots olika förväntningar (från mitt ”det här blir bra” till dotterns ”jag tänker inte äta Bambi”). Och sen fick hunden en bit och var lika glad. Vilken söndagsmiddag!!!
Jag hittar ingen som ser rätt ut på bilden när jag googlar, men det låter ju ytterst rimligt. Fröerna jag tagit har jag märkt ”goda gröna pumpan -21”.Kan det kanske vara en "chestnut squash"
Min dagliga soppa giv mig idag, liksom! Älskar det jag med.Soppa med broccoli och stilton, kokt ägg samt cheese oatcakes som tillbehör. Älskar att soppsäsongen är här på riktigt!