Visst är det lätt hänt att man tror det?Namnet på rätten skulle ju eventuellt kunna antyda att en tonfisk var med i leken annars.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Visst är det lätt hänt att man tror det?Namnet på rätten skulle ju eventuellt kunna antyda att en tonfisk var med i leken annars.
Men, stavar av squash? Stavar? Som inte förvandlades till impotent sladder vid tillagning?
Mina blommar tack och lov bara än så länge. Tror jag. De växer lite undanskymt bakom rabarberdjungeln. Sen blir de så här:
Mina blommar tack och lov bara än så länge. Tror jag. De växer lite undanskymt bakom rabarberdjungeln. Sen blir de så här:
De där har jag också. (Bl.a) De är verkligen jättebra. Håller tuggmotståndet mkt bättre än andra sorter. Som i gårdagens grönsaksgryta.
Jag har också fler, de här är bäst.
Kommer du ihåg vad de heter möjligen?
Hittade fröpåsen (ett totalt under) - sorten heter 'Pic n Pic'.
Sen hittade jag svartrötter när jag rensade idag, de planterade jag förra året??? Sedan dess har jag grävt upp allt och jordfräst. Tappra små rackare.
Vad är det godaste att göra med dem måntro?
De där var ju VRÅLSNYGGA!!! ♥ Noterade inte det gröna på förra bilden, sorry. De där måste jag testa nästa år. Mina är inte lika snygga, men himla bra, alltså.Men de är gula... mina är ju gröna i toppen oavsett storlek? Fattar inte.
Kolla! Visa bifogad fil 33571
Courgette, Zephyr heter mina. De kanske är släkt?
Galet snygg färgsättning!Men de är gula... mina är ju gröna i toppen oavsett storlek? Fattar inte.
Kolla! Visa bifogad fil 33571
Courgette, Zephyr heter mina. De kanske är släkt?
De där var ju VRÅLSNYGGA!!! ♥ Noterade inte det gröna på förra bilden, sorry. De där måste jag testa nästa år. Mina är inte lika snygga, men himla bra, alltså.
När jag är på Sicilien i höst ska jag skriva varje dag vad jag äter!Igår fick vi först en fantastisk tomathalva, toppad med tonfiskrisotto. Detta följdes av rigatoni med tomatsås, ett par olika sorters musslor, räkor och bläckfisk, sedan någon lätt friterad vit fisk med en märklig spenatpuck och så ljuvlig tiramisu. Nu på väg till Monaco där vi ska få någon spännande monegaskisk lunch. Det jag minns skulle ingå är gröna bönor och chokladmousse, troligen inte på samma tallrik men vem vet?