Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Visa bifogad fil 31842
Dagens väldigt snygga lunch, allt utom potatis och soltorkade tomater var Odlade Från Grunden. Saltet skördat av nån fransk bonde, om det räknas.
Pizza med jordgubbar, crème fraiche, ruccola, rostade mandlar och citronmeliss. Otippat men mycket gott. De är bra på pizza, mina grannar! Nu Aperol Spritz och Malena Ernman medan sambon rullar köttbullar och undertecknad gör tårta.
Den pizzan vill jag testa! Kan du beskriva lite närmare hur de hade gjort med fyllningen? Var tex all fyllning på vid bakningen, eller lades på efteråt?
Tack! Jag ska nog experimentera lite någon av de närmaste dagarna.Så här såg den jag åt på Mastio ut:
Jordgubbarna, rucolan och citronmelissen på efteråt. Kanske även mandlarna?
Men vad lustigt! Jordgubbspizza måste vara ett hett samtalsämne på den internationella kockscenen just nu, eller nått! Känns ju i och för sig väldigt somrigt och trendigt, så det är kanske inte så konstigt.Exakt som den jag åt för några veckor sedan!
Jag funderar på att slänga på jordgubbarna bara den sista minuten av tillagningen, eller 30 sekunder.Men vad lustigt! Jordgubbspizza måste vara ett hett samtalsämne på den internationella kockscenen just nu, eller nått! Känns ju i och för sig väldigt somrigt och trendigt, så det är kanske inte så konstigt.
I mitt fall vill jag påstå att jordgubbarna hade fått följa med i ugnen @Petruska, men det hade nog varit bättre att lägga på dem efteråt eftersom det blev lite onödigt slabbigt nu. Kom på att det var fetaost på min också, och så hävdar sambon bestämt att det var pecan och inte mandel!
Fin matdag idag! Frukost på fik, uteservering. Jordgubbar till lunch. Och influerad tortellini med egenodlad rucola och salvia.
Jag har en absurt stor salvia. Tyvärr känner jag inte till några maträtter där salvia är basen.
Det tar en evig tid att fritera några större mängder eftersom så få blad i taget funkar i grytan.Friterad salvia är ju jättegott dvs går att äta i stora mängder så du borde bli av med salviaöverskottet snabbt