Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Partner gjorde paprikasallad och sparrispaj. Många snålar med sparrisen i sparrispaj. Det ska man inte. Så här ska sparrispaj se ut i genomskärning:
Jag tycker att isberg smakar för lite, men har en hygglig lite krispig konsistens.
Brukar köpa salladen med det extremt överpretentiösa namnet Cosmopolitan. Som en korsning mellan isberg och roman.
Mycket passande, med tanke på att det var första dagen på Ramadan igår.Igår åt vi falafel med lite tillbehör. Gott och enkelt.
Jag tänker genast på matkorn. Det finns här i Skottland, men jag har för mig att det ska vara svårt att få tag på i svenska butiker? Fick köpa med mig ett paket till @Killaloe i vintras i alla fallNu behöver jag lite hjälp av er matexperter med koll. Jag åt en sallad för ett drygt halvår sedan (på bokmässan i Göteborg av alla ställen) som inte var speciellt god. MEN den innehöll någon sorts "korn" som var så himla goda att ha i en (annan) sallad. Sedan dess har jag letat och köpt på mig diverse kartonger utan att hamna rätt.
Det var INTE mathavre och INTE matvete, men det senare är det närmsta jag hittat. Om jag minns rätt var de jag letar efter något större än matvete, mer nötiga, hade lite mer "tugg". Någon som har tips på vad jag ska leta efter?
Det var INTE mathavre och INTE matvete, men det senare är det närmsta jag hittat. Om jag minns rätt var de jag letar efter något större än matvete, mer nötiga, hade lite mer "tugg". Någon som har tips på vad jag ska leta efter?
Det går väl typ att få tag i - men tidigare har det funnits matkorn som gått fort att koka och sådär som varit perfekta i bröd och dom är spårlöst försvunna. Meeen, det skotska kornet var väldigt väldigt gott! så det används inte i bröd ändå för det är slöseri på gott korn.Jag tänker genast på matkorn. Det finns här i Skottland, men jag har för mig att det ska vara svårt att få tag på i svenska butiker? Fick köpa med mig ett paket till @Killaloe i vintras i alla fall
Med risk för att låta puckad eftersom det är såpass vanligt och alltså borde passerat din inspektion, men bulgur?
Det går väl typ att få tag i - men tidigare har det funnits matkorn som gått fort att koka och sådär som varit perfekta i bröd och dom är spårlöst försvunna. Meeen, det skotska kornet var väldigt väldigt gott! så det används inte i bröd ändå för det är slöseri på gott korn.
Emmer /Farro eller Orzo skulle det annars kunna vara @Miran
Finns även kvarngryn där råg ingår och som känns rätt vanligt till sallader.
Det går väl typ att få tag i - men tidigare har det funnits matkorn som gått fort att koka och sådär som varit perfekta i bröd och dom är spårlöst försvunna. Meeen, det skotska kornet var väldigt väldigt gott! så det används inte i bröd ändå för det är slöseri på gott korn.
Emmer /Farro eller Orzo skulle det annars kunna vara @Miran
Finns även kvarngryn där råg ingår och som känns rätt vanligt till sallader.
Ja! Också himla himla goda! Jag gillar Farron jättemycketDe där är så bra!
Nu behöver jag lite hjälp av er matexperter med koll. Jag åt en sallad för ett drygt halvår sedan (på bokmässan i Göteborg av alla ställen) som inte var speciellt god. MEN den innehöll någon sorts "korn" som var så himla goda att ha i en (annan) sallad. Sedan dess har jag letat och köpt på mig diverse kartonger utan att hamna rätt.
Jag tänker genast på matkorn. Det finns här i Skottland, men jag har för mig att det ska vara svårt att få tag på i svenska butiker? Fick köpa med mig ett paket till @Killaloe i vintras i alla fall