Tittar in i ditt kök, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma halv elva från stallet igår (sista stunden spenderades i bil väntande på att hämta syster på försenat tåg). Hade tänkt äta fryspizza p.g.a. ingen ork alls, men det blev surdegsfralla med appenzellerost och fikonmarmelad. Fanns fler ostar, typ brie, getost, grönmögel, men just igår var jag sugen på appenzeller.
Fun fact, innehar appenzellerhöns!
 
Gjorde risotto igår (persilja, vitlök och saffran - ingen fisk eftersom jag ville ha ost i).

Jag umgås med matfundamentalister. Har någon här haft Ricotta i risotto? Jag såg Tom Kerridge göra det. Någon svensk TV-kock använder det också. Det är ett cheet men ett cheet bra nog åt Kerridge borde duga åt mig
 
Sambon bjöd på nån slags asiatisk bowl igår, med rött ris, syrlig rödkålssallad, mango, sojabönor, hyvlad morot, spenat, sesampanerad lax, ponzudressing och kimchiyoghurt. Väldigt gott! Nyzeeländskt vitt vin till. Jag blev lullig på en fjärdedels vinflaska, typisk trött fredagskväll!
 
Gjorde risotto igår (persilja, vitlök och saffran - ingen fisk eftersom jag ville ha ost i).

Jag umgås med matfundamentalister. Har någon här haft Ricotta i risotto? Jag såg Tom Kerridge göra det. Någon svensk TV-kock använder det också. Det är ett cheet men ett cheet bra nog åt Kerridge borde duga åt mig
Jag får mest en känsla av att ricottan gör risotton kleggig, utan att tillföra särskilt mycket smak.
 
Gjorde risotto igår (persilja, vitlök och saffran - ingen fisk eftersom jag ville ha ost i).

Jag umgås med matfundamentalister. Har någon här haft Ricotta i risotto? Jag såg Tom Kerridge göra det. Någon svensk TV-kock använder det också. Det är ett cheet men ett cheet bra nog åt Kerridge borde duga åt mig

Aldrig haft i ricotta. Tänker mig inte att risotton vinner på det på något sätt?
 
Gjorde långkok i krokodilen, på nån typ av ko.
Massor av vitlök, kanel och spiskummin. Lite sambal oelek. Rödvin.
Åts med couscous, massa grönsaker och purjo, vitlökssås och salsasås. Rödvin även i glaset.
 
Surdegsbaguetter, ledsna minihavskräftor på burk från ICA, piggare räkor från frysen, gigantorom på burk av oklar fisksort samt rosécremant (Louis Bouillot) #dekadens

Edit: Jag är är rätt fascinerad över att jag klarade att stava Louis Bouillot trots att jag är rätt dragen... särbon drack inte så mycket som jag gjorde ("jag drack igår, det är din tur idag") :cautious:
 
D8DB49C2-EA7C-4249-BA17-6404C11C80BC.jpeg


En bukefalist tillika mat-trådsdeltagare som Önskar Vara Anonym (hej @Killaloe :D) har gjort Årets Konsthantverk:love: .
Jag är BETAGEN! Och lite klädsamt generad. Men så jäkla imponerad. Så himla FINT! Och mat-tema. Kan det bli bättre?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
25 804
Kropp & Själ Ni glömmer väl inte... I år är jag hemma så inga problem med en handduk och de lila syrénerna kommer precis att ha slagit ut. Jag kommer...
Svar
10
· Visningar
456
Senast: Migo
·
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 344
Senast: Fibusen
·
Hästvård Nu när jag tog in hblstoet för att borsta så upptäcker jag att hon har knölar över hela kroppen. Ser även ut som ödem under magen. Hon...
2
Svar
22
· Visningar
2 456
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tvättstugedrama
  • Parfym
  • Vad gör vi? Del CCIII

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp