Tittar in i ditt kök, 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick också vin ikväll, men så bor ju också jag i Skåne. Vin, varmrökt lax, liten cayenneig äggröra, spenat med vitlök, en massa rödlök och muskot.
Vi är även kontinentala i Halland, vill jag påpeka.
Jag får kanske omformulera mitt uttalande till; vad ni är kontinentala i den här tråden :D

Och superbra tips @VLMF nu kanske jag äntligen slipper slänga min parmesan med jämna mellanrum :up:

Jag åt ute igår igen, på Villa Belparc i Slottsskogen innan jazzkonsert där jag och väninnan drog ner medelåldern ordentligt och jag har aldrig känt mig mindre gråhårig ;)

Det blev pizza. En med päron och chèvre och en bianco med bacon och olika löksorter. Vi delade på båda och det var jättegott, om än lite dyrt. Kollega har just informerat mig om att deras barnpizzor är lika stora, kostar halva priset och de tar inte leg, så nästa tisdag ska jag bära det i minnet ;)

Gazpachon var ännu godare idag :D Dock var jag frusen efter lunch (nackdelen med kall mat när det saknas spanienvärme) men jag och några kollegor tog en kort promenad och råkade köpa varm belgisk choklad med vispgrädde. Nu är jag sockerhög!

Macka med pulled jackfruit, getost och mangoraja till brunch. Sallad vid sidan av. Grymt gott!

Det var min första jackfruit-upplevelse men jag har definitivt fått mersmak och vill prova att göra själv. Någon som har provat? Finns det ens att få tag på? Föräldrarna hävdar bestämt att de aldrig sett det, och det verkar ju onekligen vara en otymplig frukt som hel, men jag tänker att vi kanske missat något?

Macka med pulled jackfruit, getost och mangoraja till brunch. Sallad vid sidan av. Grymt gott!

Det var min första jackfruit-upplevelse men jag har definitivt fått mersmak och vill prova att göra själv. Någon som har provat? Finns det ens att få tag på? Föräldrarna hävdar bestämt att de aldrig sett det, och det verkar ju onekligen vara en otymplig frukt som hel, men jag tänker att vi kanske missat något?
Det finns på burk bland grönsakskonserverna på mitt Hemköp.

Leta efter burken Jackfruit in brine av märket Aroy D @Mineur ! Den färska har jag aldrig hört någon som använt, inte ens restaurangerna använder det.

Bara sett som konserv, på asiatiska mataffärer.

Har btw ätit Thai i Fagersta (okej, men ingen hit) och köpt fikabröd till grannen på uppbyggda Elsa Anderssons i Norberg. Fick slåss med rullatorer, busslaster mm. Har hemlängtan och vill sjunka ner med ett glas vin i soffan på landet.

Fikakris i semestertid! Sitter på Jönssons på Gottskär - och är TRÖTT på att sitta på Jönssons på Gottskär.

Egentligen är jag inte alls trött på Gottskär, och inte på fik med havsutsikt i allmänhet. Men var, var VAR?? ska jag fika och få GOTT fika?? Gärna med havsutsikt eller i alla fall trevlig närmiljö.

@Killaloe , sitter du på något tips?

@Killaloe , sitter du på något tips?
Ta med fika från Malevik och åk till Särö Västerskog? Eller från Kustbageriet i Varberg om du åker neråt. Förut tror jag dom hade bageri även i träslöv men det är ju lite längre bort och lite oklart om det fortfarande är så.

Annars brukar det vara sämre mes bra fika i havsmiljö tycker jag, som om miljön ursäktar dålig kvalitet :down:

Men för okej fika i fina miljöer så Äskhult, Gårdsbageriet i Idala och ev Freadal om det fortfarande har öppet.

Annars kan du ju alltid spana in Gaiagården och berätta för mig exakt hur märkligt ställe det är :angel:

Har för övrigt dessutom hört att nya smörrebröd-stället i innerstan är riktigt bra! Ligger i Café Ms gamla lokaler på gatan bakom Cassels

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
731
Senast: Liten
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
34 35 36
Svar
718
· Visningar
31 419
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 803
Senast: Acto
·
Hemmet Har köpt lägenhet där köket har kvart klinker på golvet, vita högblanka skåpluckor och svart bänkskiva. Köksmöbler till detta? Litet...
Svar
10
· Visningar
478
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama