Om kompishen inte äter getost har vi ju en kris i nivå med den dejtingrelaterade restaurangkris som drabbade @VLMF eller vem det nu var.
Bäst att sålla agnarna från vetet tidigt tycker jag!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om kompishen inte äter getost har vi ju en kris i nivå med den dejtingrelaterade restaurangkris som drabbade @VLMF eller vem det nu var.
DUMPA!!!Sannerligen! Bra urvalsmetod, det där och jo, det var @VLMF som råkade ut för flera snubbar på rad(?) som gillade fel indier och inte tyckte om paneer(?).
Jag borde ha gjort trådstarten annorlunda. Varför skrev jag inte "Kökstråden: matprat, relationsråd och middagsrapporter"?DUMPA!!!
DUMPA!!!
Jag fick också vin ikväll, men så bor ju också jag i Skåne. Vin, varmrökt lax, liten cayenneig äggröra, spenat med vitlök, en massa rödlök och muskot.
Jag får kanske omformulera mitt uttalande till; vad ni är kontinentala i den här trådenVi är även kontinentala i Halland, vill jag påpeka.
, fö, fel tråd?Jag läser lite i min bok "Nya grodblad" och de här citaten tycker jag passar i den här tråden:
"Alpernas högsta topp heter Blanc Mangé"
"Huvudstaden på Ceylon heter Lipton"
, fö, fel tråd?
Det finns på burk bland grönsakskonserverna på mitt Hemköp.Macka med pulled jackfruit, getost och mangoraja till brunch. Sallad vid sidan av. Grymt gott!
Det var min första jackfruit-upplevelse men jag har definitivt fått mersmak och vill prova att göra själv. Någon som har provat? Finns det ens att få tag på? Föräldrarna hävdar bestämt att de aldrig sett det, och det verkar ju onekligen vara en otymplig frukt som hel, men jag tänker att vi kanske missat något?
Macka med pulled jackfruit, getost och mangoraja till brunch. Sallad vid sidan av. Grymt gott!
Det var min första jackfruit-upplevelse men jag har definitivt fått mersmak och vill prova att göra själv. Någon som har provat? Finns det ens att få tag på? Föräldrarna hävdar bestämt att de aldrig sett det, och det verkar ju onekligen vara en otymplig frukt som hel, men jag tänker att vi kanske missat något?
Ta med fika från Malevik och åk till Särö Västerskog? Eller från Kustbageriet i Varberg om du åker neråt. Förut tror jag dom hade bageri även i träslöv men det är ju lite längre bort och lite oklart om det fortfarande är så.@Killaloe , sitter du på något tips?
Äh Gaia Life heter det visst numera. Väldigt spännande med egen gudinnefestival och alltGaiagården? @Killaloe