S
Stopek
Sv: Titta på saluhäst-förväntningar.
Herre je, det finns väl ingen häst som är helt exteriört felfri. Om du dock med det menar inte halt och lytt, så håller jag med dig.
Vad jag förväntar mig av en försäljare är alla korten på bordet redan i annonsen. Så jag VET vad det är jag åker och tittar på. Inte minst har jag tittat på många hästar som varit både 5 och nästan 10 cm lägre än vad som sagts. Och hästar som ägaren inte hade en aning om att de var halta.
Hälsning Maja
Jag förväntar mig att alla hästar är exteriört o interiört felfria som kostar 50 000 kr. Egentligen om de kostar 10 000 kr också.
Samtidigt är det ju även köparens marknad och jag kan tro att det är svårare idag att sälja häst då många fått upp ögonen för hästar i Tyskland, Holland, Polen osv där de oftast är mycket billigare.
Många köpare sätter ut drömpriser på sina hästar och man ser annonserna länge länge....
Bekanta och vänner till mig har de senaste åren och i år köpt hästar klara msv för 35 000 kr, UA på besiktning osv.
Herre je, det finns väl ingen häst som är helt exteriört felfri. Om du dock med det menar inte halt och lytt, så håller jag med dig.
Vad jag förväntar mig av en försäljare är alla korten på bordet redan i annonsen. Så jag VET vad det är jag åker och tittar på. Inte minst har jag tittat på många hästar som varit både 5 och nästan 10 cm lägre än vad som sagts. Och hästar som ägaren inte hade en aning om att de var halta.
Hälsning Maja