TisseTass Skadad ;-(

Pallas_Athena

Trådstartare
Han var ute igår i flera timmar och kom inte när jag ropade,sen halv elva kom han in,jätte trött och a sig och sov,vakna knappt när husse kom hem,sen hoppa han upp i soffan hos oss och la sig intryckt brevid husse och sov som en sten.
vi gick runt och grejade och han sov fortfarande..

sen när vi skulle gå o lägga oss fick vi se att han haltade kraftigt på höger fram och är svullen i övre benet.
har kännt och det känns inte som ngt är brutet men det är svullet.
imorse ville han inte alls stödja på det och vi tänkte ta han till veterinären om det inte blev bättre under dagen :(

men nu så stödjer han lite på benet igen och går försiktigt runt,har tom hoppat upp i fönstret.

han har rivsår i örat och ngra små skorpor på huvudet annars inget.
kan det vart katt slagsmål eller har han blivit påkörd...?? :confused:

har ni ngt tips va jag ska göra?

Sv: TisseTass Skadad ;-(

Så fick min pisse en gång. Han hade blivit biten i benet högt upp. Men det la sig efter ett par dagar :D

gissar också på det men man kan inte känna ngt för det är så svullet,men man blir ju så orolig :crazy:

Jag skulle åkt in med honom till veterinären, har han blivit biten har han förmodligen fått så små sårhål efter tänderna att de läkt ihop, fast bakterierna från katten som ev. bet lever och frodas innuti bölden som då bildas under huden och som är full av bakterier så katten kan få feber och andra allvarliga skador som följd av infektionen.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
1 015
Senast: Fazeem
·
Katthälsa En av katterna, fyra månader gammal hane, verkar ha skadat ena frambenet. Jag lämnade katterna friska och glada ute imorse och när jag...
Svar
3
· Visningar
734
Senast: Majjijann
·
Övr. Katt Jag behöver bollplank och råd, jag mår som ett ruttet äpple. I somras träffade jag en ny kille, båda blev blixtkära. Vi har inte varit...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 211
Senast: Shenzi
·
Hundhälsa Åsikter finns alltid. Det finns lika mycket hundägare, som åsikter om vad som är bäst för hunden. Alla tänker vi olika, och samtidigt...
Svar
9
· Visningar
1 786

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Göra i Danmark
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Barmarksdrag/canicross