Tipsa mig; vart kastrera hanen :)

giowanna

Trådstartare
Hej!

I december ryker Arne´s kulor, och jag antar att man ska ha ganska bra framförhållning med sånt.:)

Därför undrar jag nu om ngn kasterat sin hane i Skåne på senaste (för det gör man väl varje dag?!:rofl: ), och kan rekommendera ställe?

Jag bor i Svedala, och har inget emot mindre ställen.

Shoot :D
 
Sv: Tipsa mig; vart kastrera hanen :)

Hej!

I december ryker Arne´s kulor, och jag antar att man ska ha ganska bra framförhållning med sånt.:)

Därför undrar jag nu om ngn kasterat sin hane i Skåne på senaste (för det gör man väl varje dag?!:rofl: ), och kan rekommendera ställe?

Jag bor i Svedala, och har inget emot mindre ställen.

Shoot :D

dalbyveterinären! de är både duktiga och billiga.
 
Sv: Tipsa mig; vart kastrera hanen :)

Jasså, när vi va där o röntgade svansen, sa de strax under 3000, är det billigt? :crazy:

det kostade 2500 att kastrera Loke där. Lunds djursjukhus ville ha 8000, och då var det inte ens säkert att mina skäl var giltiga. har även varit där och akut opererat Mininas juver, för det skulle de ha 6500 om jag inte minns fel och då ingick stygntagning, prover osv. att jämföra med Lunds som skulle ha 4500 för att sy ihop en tass, och då ingick inte stygntagning (drygt 500 spänn för att träffa en sköterska).
 
Sv: Tipsa mig; vart kastrera hanen :)

jag hade fel såg jag, op hos dalbyvet kostade 5400, stygntagningen kostade 310 kr. Lunds skulle ha 4200 kr för lappning av tassen och ca 500 för stygntagning (hittar inte kvittot).

Malmö är också relativt billiga, jag vet inte vad de tar för en kastrering, men Loke har varit där akut för tarminflammation, det kostade 1500 inkl röntgen och sprutor.

kan tillägga att Loke kastrerades -01, priserna kan säkert ha gått upp lite sedan dess.
 
Sv: Tipsa mig; vart kastrera hanen :)

jag hade fel såg jag, op hos dalbyvet kostade 5400, stygntagningen kostade 310 kr. Lunds skulle ha 4200 kr för lappning av tassen och ca 500 för stygntagning (hittar inte kvittot).

Malmö är också relativt billiga, jag vet inte vad de tar för en kastrering, men Loke har varit där akut för tarminflammation, det kostade 1500 inkl röntgen och sprutor.

kan tillägga att Loke kastrerades -01, priserna kan säkert ha gått upp lite sedan dess.

OJ vilken prisskillnad! :eek:
Ok, men då ska jag kolla upp Malmö Djursjukhus, kanske Veterinärpraktiken här i Svedala gör det oxå?

Fler som kan tipsa?
 
Sv: Tipsa mig; vart kastrera hanen :)

Bor själv i Lund och litar inte på dom här i Lund.
Mitt tips vore Din veterinär i Helsingborg... kanske lite längre bort, har ingen koll på vart svedala ligger själv :).....men dom är i alla fall kanontrevliga där uppe.
Annars som sagt är det nog bara att börja ringa runt och kolla priser. Hoppas att det går bra.
 
Sv: Tipsa mig; vart kastrera hanen :)

Bor själv i Lund och litar inte på dom här i Lund.
Mitt tips vore Din veterinär i Helsingborg... kanske lite längre bort, har ingen koll på vart svedala ligger själv :).....men dom är i alla fall kanontrevliga där uppe.
Annars som sagt är det nog bara att börja ringa runt och kolla priser. Hoppas att det går bra.

Ok, Lund är alltså inget bra. Räknar du med Dalby till Lund?

Jag ska nog kolla upp de lokala, och Malmö. Hbg, känns lite väl långt, tyvärr.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hittade ingen passande tråd, bara lite löst om foder i en del. Vår ena hund (Dobermann) har uppenbara problem att sätta vinterpäls...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 199
Senast: SusieQ
·
C
Övr. Katt Hej, Kommer inom månaderna att skaffa en katt, för att vara mer precis en ragdoll, helst av färgen bicolour blå eller brun. Detta är...
Svar
12
· Visningar
2 773
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp