Tips&trix för tävlingsfrisyrer - bildtråd!

Damsadelsryttarinna

Trådstartare
In med alla tips&trix på snygga/hållbara/praktiska/enkla/svåra tävlingsfrisyrer!! :bump:

Hur gör du på tävling? Hårnät+rosett? Knut? Fläta? In med bilder!! :banana:

Själv har jag inte lyckats få fluffet att se snyggt ut i knut, det är instoppat under hjälmen om jag inte rider i hatt - då blir det megaknut :p

Sv: Tips&trix för tävlingsfrisyrer - bildtråd!

Jag undrar vad man ska ha för hjälm för att kunna ha "riktig" knut?
Har en donut, men även om jag sätter upp håret så långt ner det bara går i nacken så får inte min ställbaka uvex-hjälm plats ovanpå. :(

Åh, mitt hår är långt, tjockt och jättemjukt, så typ alla uppsättningar åker ur efter en liten, liten stund. Jag har tränat som sjutton på "donut-knut" men hur noga jag än gör den och hur mycket hårspray jag än har i, så åker håret ur knuten innan jag ens hunnit ut i stallet.

Men! Nu har jag köpt en "magic hair sponge" från England (fanns verkligen inte att få tag på i Sverige) och den är helt fantastisk! :love: Blir en supersnygg knut som ser precis ut som en donut-knut, men som sitter mycket hårdare och mer fast, till och med mitt mjuka, besvärliga hår sitter fast i knuten under ett helt ridpass. :) Så en sådan kan jag verkligen rekommendera! :bump:

Jag gör en låg fläta som jag viker inåt under så det blir som en knopp, sen har jag rosett och nät om. Fungerar även till mega långt hår :p

Jag undrar vad man ska ha för hjälm för att kunna ha "riktig" knut?
Har en donut, men även om jag sätter upp håret så långt ner det bara går i nacken så får inte min ställbaka uvex-hjälm plats ovanpå. :(

Min träningshjälp från back on track är väldigt grund och tar slut tidigt.
Annars så passar Charles oven Fiona hjälmen bradå jag knyter snöret under håruppsättningen

Bild på den magiska hårsvampen:D?

Jag är jättedålig på att sätta upp håret. Har varierat mellan att göra en fläta till en knut med ett nät över och donut. Flätknuten gick upp mitt i ett program på tävling och donuten puttar fram hjälmen över ögonen:p.

Jag är så oerhört dålig på att fota och lägga in bilder själv, men jag PM:ar dig med en länk till en annan tjejs blogg där hon visar toppenbra bilder på hur man gör knuten med denna "svamp!" :)

Edit: Öööh, om jag nu lyckades att PM:a dig... jag vet inte riktigt, det står att jag inte har några "skickade meddelanden" men du får väl kolla om du har fått något, annars får jag försöka igen! ;)

Senast ändrad:

Du lyckades:D. Sjukt smart grej som absolut ska inhandlas!

Åh kan Ni pma mig också? Jag är helt värdelös på allt vad uppsättningar flätor etc heter.

**KL**

Vilka smarta tips som har dykt upp!! :bow:

Är det någon som vill bidra med en liten "så-här-gör-du-hållbar-knut"-bildserie?! :D

Eftersom detta trots allt är en bildtråd (;)) så slänger jag in några bilder på mina knutar, dock bara med hatt för jag misslyckas bara när hjälmen ska vara med i bilden O_o

Jag kör utan blingbling och bara en stor knut som hatten "vilar" på och på så sätt blir stabil :)

photo.php

photo.php

Eftersom detta trots allt är en bildtråd (;)) så slänger jag in några bilder på mina knutar, dock bara med hatt för jag misslyckas bara när hjälmen ska vara med i bilden O_o

Jag kör utan blingbling och bara en stor knut som hatten "vilar" på och på så sätt blir stabil :)

photo.php

photo.php

photo.php

Jag blir så trött på bilder som inte vill visas!! Nytt försök!

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151574230857545&set=t.809869277&type=3&src=https%3A%2F%2Ffbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net%2Fhphotos-ak-frc3%2Ft31%2F412711_10151574230857545_516372288_o.jpg&smallsrc=https%3A%2F%2Ffbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net%2Fhphotos-ak-prn1%2Ft1%2F935868_10151574230857545_516372288_n.jpg&size=2048%2C1365

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152321222019278&set=pb.809869277.-2207520000.1391850358.&type=3&src=https%3A%2F%2Ffbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net%2Fhphotos-ak-prn2%2Ft31%2F1403018_10152321222019278_634432818_o.jpg&smallsrc=https%3A%2F%2Ffbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net%2Fhphotos-ak-prn1%2Ft1%2F1383970_10152321222019278_634432818_n.jpg&size=650%2C975

Jag ser bara länkar när jag förhandskranskar (använder "infoga länk"-knappen) men om jag använder "infoga bild"-knappen syns bilderna inte - vad/hur ska jag göra? :(

Dels måste du kopiera bildens bildwebadress, när du sedan ska klistra in länken i inlägget här på buke så klickar du på den lilla ikonen som ser ut som en liten tavla alternativt så skriver du
precis efter länken.

Tack!! :bow:

Extakt vad är "bildens bildwebadress" och hur hittar jag den?
Blir så trött på teknik!! :arghh:

högerklicka på bilden på t.ex. fb om det är där du har bilden som du vill dela, då får du upp ett litet fönster där du kan välja lite olika saker som öppna länk, kopiera bild etc. Då väljer du "kopiera bildwebbadress" när du sedan ska klistra in gör du som vanligt ctrl+v eller högerklicka och välj klistra in..

Åh, mitt hår är långt, tjockt och jättemjukt, så typ alla uppsättningar åker ur efter en liten, liten stund. Jag har tränat som sjutton på "donut-knut" men hur noga jag än gör den och hur mycket hårspray jag än har i, så åker håret ur knuten innan jag ens hunnit ut i stallet.

Men! Nu har jag köpt en "magic hair sponge" från England (fanns verkligen inte att få tag på i Sverige) och den är helt fantastisk! :love: Blir en supersnygg knut som ser precis ut som en donut-knut, men som sitter mycket hårdare och mer fast, till och med mitt mjuka, besvärliga hår sitter fast i knuten under ett helt ridpass. :) Så en sådan kan jag verkligen rekommendera! :bump:

Har du provat "torrschampoo" det gör håret lite lättare att hålla den frisyr man har gjort. Håret blir lite strävt. Prova att ha lite längre ut i hårstrået, alltså inte bara i hårbotten.
Jag kunde aldrig hålla uppe håret i ett hårspänne förut, men nu fungerar det.

Senast ändrad:

Orkar ni pm:a även mig om detta? Skulle verkligen behövas :D

youtubea eller googla magic hair sponge så hittar du bra beskrivningar... har själv en liknande från glitter men i hårdplast, inte lika bra men sjukt lätt att använda och sitter som berg =)

Liknande trådar

Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 447
Senast: Nevermind
·
Dressyr Snygga tävlingsfrisyrer när man har långt har är väl inget problem, men när man har kort då??? Hur gör ni som har för kort för att...
Svar
8
· Visningar
2 030
Senast: lektra
·
Hemmet Japp... som en del av er säkert minns så kastade jag in envishetshandduken & flyttade tillfälligt hem till mina päron för lite mer än...
Svar
18
· Visningar
1 895
Senast: Villeroy
·
Dressyr Efter "sminkar du dig när du tävlar dressyr"-tråden, började jag fundera på vad folk gör med håret på dressyrtävling. Jag har alltid...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 577
Senast: rompiss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vilsen i sporten.