Såvida det inte är en grästygel på en ponny med en liten ryttare. Då kan det vara befogat.Det du INTE behöver göra är att sätta på fler tyglar eller annat kraffs. Det behövs aldrig någonsin till någon häst.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Såvida det inte är en grästygel på en ponny med en liten ryttare. Då kan det vara befogat.Det du INTE behöver göra är att sätta på fler tyglar eller annat kraffs. Det behövs aldrig någonsin till någon häst.
Hjålptyglar behövs sällan men det finns undantag. Haft en häst i hela mitt liv som blev lugnare av en löst sittande graman. När hon istället för att spänna sig genom att ta upp huvudet och alla intryck blev för mycket kunde hon sänka huvudet och jobba med en kontakt istället, men det är typ den enda hästen jag använt det på.I vilka situationer händer det? Lång tygel? Krav på arbete? Efter ett länge pass?
Det finns många orsaker till att hästen gör såhär men om du förklara lite mer specifikt när och hur det händer så kanske vi kan reda ut vad du behöver göra.
Det du INTE behöver göra är att sätta på fler tyglar eller annat kraffs. Det behövs aldrig någonsin till någon häst.
På en stegrande häst kan jag inte se hur någon hjälptygel skulle kunna vara positiv, tex graman är ju snarare farligt på en häst som reser sig.Hjålptyglar behövs sällan men det finns undantag. Haft en häst i hela mitt liv som blev lugnare av en löst sittande graman. När hon istället för att spänna sig genom att ta upp huvudet och alla intryck blev för mycket kunde hon sänka huvudet och jobba med en kontakt istället, men det är typ den enda hästen jag använt det på.
Det va inte det jag antydde utan att det kan vara behövligt på en del hästar. Skrev det utifrån ditt inlägg att ingen häst aldrig någonsin behöver hjäkptyglarPå en stegrande häst kan jag inte se hur någon hjälptygel skulle kunna vara positiv, tex graman är ju snararerligt på en häst som reser sig.
Rätt använd kan en graman vara en livräddare när det gäller hästar som ställer sig, men som sagt det gäller att den används rätt.På en stegrande häst kan jag inte se hur någon hjälptygel skulle kunna vara positiv, tex graman är ju snarare farligt på en häst som reser sig.
Jag tycker man ska jobba med stegrande hästar på annat sätt än hjälptyglar.Rätt använd kan en graman vara en livräddare när det gäller hästar som ställer sig, men som sagt det gäller att den används rätt.
Oj så kände inte jag när min herre stegrade.På en stegrande häst kan jag inte se hur någon hjälptygel skulle kunna vara positiv, tex graman är ju snarare farligt på en häst som reser sig.