tips till pass

A

Aannah-Mani

Någon som har tips på hur man stärker passen? hur man tränar så att passen blir snabbare, och "håller kvar" den längre? ;)

Sv: tips till pass

Träna explosivitet i dom övriga gångarterna, styrka m.m. i galopp.
Tempo i övriga gångarter gör att tempo i passen blir högre.

När du väl tränar pass (får EJ göras för ofta, jag lägger mina passhästar i pass MAX 2 träningspass/månad) så träna bara läggningar.
Sen kommer stabiliteten av sig själv, genom att läggningarna sitter så kan du hjälpa hästen att hålla passen genom att göra en ny läggning när den är påväg att slå upp.

Liknande trådar

Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
284
Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
768
Senast: Ajda
·
Juridik & Ekonomi Nu när räntorna sjunker sker detsamma med räntan på sparkonton. Jag har Coop och SBAB men skulle vilja ha ytterligare en bank, och vill...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 757
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
961
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.