Tips till framtung häst!

timme

Trådstartare
hej.
min ridtravare är väldigt framtung han liksom glider och stampar ner med framfötterna och hela framdelen känns det som.hur ska jag få honom att inte bli framtung eller hängig på bettet?:o

Sv: Tips till framtung häst!

Snabbt svar; Hästen måste bära sig på bakbenen...för att orka lägga tyngden bak och inte fram då hästar naturligt är framtunga...
Hur gör man det, jo hästen måste ridas i en korrekt form (inte bara kröka nacken) som kommer bakifrån och fram...
Jag har också ridtravare, kom å bli medlem i vårat förbund vetja.. :)

okej ska kika in där;)
okej vi har ju inte kommit så långt i utbildningen har mestadels kämpat med att bygga upp musklerna och konstionen osv.

gör det där finns mycket tips, och vi har ju även träningar och sånt för bara "oss"

Liknande trådar

Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
813
Senast: Lejd
·
Ridning Hej! Min islandshäst har nyligen blivit barfota efter många år med järnskor. Rider med boots fram och tycker inte han ömmar något...
Svar
6
· Visningar
1 108
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
809
Utrustning Hej! Vi har en Cheval Liberte Gold och har ett problem som jag undrar om någon känner igen. Bryggan som man fäller ned kommer inte hela...
Svar
6
· Visningar
526
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur