Tips tack!

Pearlow

Trådstartare
Ska nu ut på hoppbanan igen på lördag med amigo (liten stor häst) och det var 3-4 år sen jag tävlade nu och har tävlat ponny så det är rätt stor omställning för nu rider jag ju stor häst. Var på banhoppningsträning med amigo förra veckan och det gick hur bra som helst. Men nu behöver jag tips för att det var ju som sakt typ tusen år sen jag tävlade sist, vad kan jag göra på framridningen för att peppa upp honom? Tempoväxlingar vet jag men har ni mer bra tips :idea:?
Sen finns det nåt särskilt jag ska tänka på när jag rider själv banan ? :)

Amigo är något lat men blir framåt och helt underbar att rida när man får fram glöden i honom så jag behöver massvis med tips så jag kan peppa upp honom för att få fram "glöden" :d

tacksam för svar från en ponnyryttare som nu gått över till storhäst :banana:

Sv: Tips tack!

Iom att det är första tävlingen behöver du inte ha så höga krav, utan mest bara känna på det igen och ha roligt!

Inne på banan tycker jag du ska försöka att verkligen ta tid på dig och rida stora vägar så du har gott om tid att tänka.

Försök klara av framridningen ganska snabbt,dvs hoppa dina hinder och gå sedan ut. Ju mer du tävlar desto mer kommer du komma fram till hur du bäst ska förbereda just den här hästen och få fram "tigern" i honom:laugh:

LYCKA TILL IMORGON!!!!
Du får berätta hur det gick sen:bump:

Tack för tipset ska tänka på de ;)

Lovar att återkomma med hur det gick :d

Men nu måste jag nog ta och sova lite så jag kommer mig upp i tid haha

Såhär gick det!

aaaaa_32116780.jpg

aaaooo_32116797.jpg

pict0004_32116831.jpg
pict0003_32116857.jpg

pict0005_32116887.jpg

= 2 vinster av 2 klasser :banana:

Våran vinnande omhoppning i första klassen:
http://www.youtube.com/watch?v=zRM8Fc23uQY

I sista svängen ser det ut som att han halkar men
han gjorde inte det IRL om man säger så :crazy: vart bara
väldigt snävt,

men men hur som helst så är jag överlycklig :love:

GRATTIS!!!!!!

Ingen dålig omhoppning heller!!

Såg inte ut att vara ett problem att få hästen att vara med på noterna!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 084
Senast: Bison
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 552
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 478
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V