Tips tack!

PiperGarden

Trådstartare
Står helt still i huvudet och vi måste bestämma oss den här veckan. Jag och en kompis ska skriva våran C-uppsats (tror jag det är, avslutar första delen på veterinärprogrammet), har blivit antagna på parasitologi-avdelningen. Är bestämmt att vi ska skriva något om häst och mask, men vi kan inte komma på mer exakt vad?!!! :(
Så om nån har något tips så tas det gärna emot!

Sv: Tips tack!

Tja, jag har ju en tråd ute där jag funderar kring hur avmaskning för föl och unghästar ska hanteras nu när resistens har blivit allmänt känt och avmaskningsmedlen har blivit receptbelagda. Med de äldre hästarna gör man träckprov varje vår men hur göra med föl och unghästar? Kanske något som kan vara intressant. Jag pluggar själv till datavetare så jag kan inte göra någon rolig uppsats om detta själv ;). Jag får väl skriva om datoriserade utfodringssystem för hästar på lösdrift istället..... Skriv gärna vad det blev för ämne.

Lycka till med uppsatsen!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 482
Senast: Bison
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 287
Senast: MiniLi
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
5 005
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 231
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023