Tips tack.

åke

Trådstartare
Jag skall ju köpa mig en begagnad sadel. Storlek och så vet jag vad jag skall ha. Men vad skall man kolla extra noga på? Något speciellt märke man skall akta sig för? Sadeln får kosta mellan 3-5.000kr.Snälla kom med bra tips nu...:banana:

Sv: Tips tack.

Det är nog inte så lätt att få tag på en vettig sadel för den summan. Jag började med ca 5000 när jag letade sadel sist, men fick till slut tag på en bra sadel för 8000:-. Idag skulle jag nog starta på ca 10 000:- för att få en sadel som har tillräcklig kvalitet.

En idé är ju att du lägger det du kan och avbetalar resten. Satsa på en kvalitétsadel med garanti, är mitt tips;)

Det finns begagnade men det är en djungel...kolla i så fall via någon av westernbutikerna. De flesta brukar ha begagnade sadlar. Om du vänder dig till någon som säljer en sadel privat, försök då få den på prov först så att du ser att den passar innan du betalar.

Jag skrev ett avtal med den som skulle testa sadeln och det var inga tveksamheter då....Lycka till!

Vi fick vår Stübben CS Flatback för 2 500:- när vi köpte den för 1½ år sedan, den var då 7 år gammal, men i väldigt fint skick :bump: Så visst kan man få en kvalitetssadel för den summan

men det e ju en HOPPsadel. Åke letar efter en WESTERNsadel :p

Hahaha ok, såg inte att den här tråden låg i Westernforumet.....sorry ;) :angel:

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela...
Svar
19
· Visningar
1 032
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 639
Senast: tara
·
Hästmänniskan Jag är på väg och ska sälja min häst. Tänkte fråga vad hon som har haft honom på foder och även är den som köper vill ha för saker...
Svar
2
· Visningar
434
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka