Tips på Vart förvara sadlar m.m på betet?

C

chatta

Hejsan. Jag ska vara på ett väldigt stort bete i sommar, och det finns ingen möjlighet att lägga in utrustningen nånstans. Jag tänkte ha finsadeln hemma och skogs/dressyrsadeln samt all annan utrustning "nån annanstans".

Tänkte om man kunde få några tips på vad man kan göra av grejerna? Om det finns nån spec. låda elr vad som helst, som då tål regn.

Tänkte först på en frysbox vi har hemma, men det räknas väl som nedskräpning elr hur det nu var.

Någon som har ngt bra tips? =/

Sv: Tips på Vart förvara sadlar m.m på betet?

man får väl ha de i bilen? brukar jag ha..

jag har oxå allt i bilen, har man tur så får även en passagerare plats :p

Jag har inte körkort, är minderårig. Tar buss/cyklar till betet. Ibland åker jag bil.

Förra sommaren körde vi ut et plåtskåp som fick stå i anslutning till hagen. Där hade vi lite grimmor, träns och borstar samt betfor och mineraler och lite hinkar. Sadeln hade jag hemma, men vi red rätt mycket barbacka. Hade en longergjord och stigbyglar till en tjej som ville rida semi-barbacka. sadeln hade jag aldrig lämnat ute.

Jag funderar på att ställa släpet vid sommarhagen, då kan man ha grejerna där!

Som det var ifjor hade vi en hel del grejor i i sån stor plastlåda. Dom som egetligen säljs för att användas till dynorna som man har i utemöbler.
Dom lådorna är både stora och vattentäta och brukar inte vara så himla dyra.

/Camilla

Hejsan.
Visst är bete supermysigt men i bland kan det ställa till med praktiska problem. Vi löste det så här för våra tjejer, en stor låda i oljehärdad plyfa ( kan inte ruttna ) på gavlarna satte vi upp två sadelhållare till sadlarna och tränsen la vi på. Nere i lådan hade vi första hjälpen. borstar, myggmedel hjälmar mm. Lådan var stor och tung och vi hade ett rejält hänglås för att förhindra att folk skulle bryta upp av nyfikenhet. Innan vi byggde lådan som har hållit i flera betes perioder släpade flickorna allt i en cykelkärra när dom cyklade till hästarna.
Så gjorde vi och det fungerade alldeles utmärkt för oss :bump:

Lycka till och ha ett skönt sommarlov med sol hästar och bad :banana:

Mvh Nisse

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka