Tips på vad man ska rida i önskas!!

Gnarpis

Trådstartare
Mina ridbyxor börjar bli lite väl tajta i midjan och jag vill gärna fortsätta rida, men vad ska jag göra?
Den där haken på byxorna sitter så nära tyget att jag om det är möjligt får på en hästgummisnodd, inget tjockare och det funkar kanske, problemet är att gylfen är nere då, den går inte att dra upp halvvägs!

Jag vill inte köpa några ridbyxor för gravida (finns det ens såna??) eftersom jag inte rider så mycket!

Någon med bra tips?! Hur har ni gjort?

Sv: Tips på vad man ska rida i önskas!!

Jag har ett par islandsbyxor från hööks, utan skinnskoning elle rnått, kan de kostat runt 400?
De är i vilket fall riktigt strechiga och fungerade att ha mitt på magen länge länge. :)
De gånger jag ridit på slutet har jag haft fleecelångkalsonger och ett par härliga jazzbyxor från 90-talets slut. :D
Det är även dessa plagg jag bott i i stallet sedan jag växte ur mina täckbyxor. :)

Jasså, såna har jag ju :p
Kanske ska prova dom då!
Fast jag är skeptisk!

Återkommer...

De fungerade bra för mig iaf. :) Aldeles lagom strechiga. Även när magen blev för stor för att ha "nedstoppad" i byxorna så var de ganska mjuka att ha "under" magen. :)

Nope, kommer inte funka så länge till... :crazy:

Lägre midja på dom i och för sig, så man kanske kan trycka ner dom under magen :D

Mina är inte från hööks och dom är helskodda och stretchiga, dock inte så stretchiga i midjan, tyvärr.

Jag vet inte vad jag har för bra byxor. Super duper stretch ;) De funkade jätte länge och jag kan ha dem nu oxå, bara att kasta i tvätten så var de tillbaka i sin vanliga form.

Annars red jag i mjukisbyxor, otroligt halkigt men jag fixade ändå inte att rida så avancerat då :D
phpknbaqy.jpg

Jag hade byxorna uppknäppta o gylfen nere. Sen på med ett långt lite tajtare linne över så satt byxorna kvar! Iof va jag höggravid på sommaren men det går ju lika bra nu!

Jag red i mammabyxor från HM, sånna som har en mudd som går upp över magen, och använde shortchaps till detta. Absolut inget skav :D

Jag hade ridbyxor på mig, jag har möjlighet att ha skärp i mina ridbyxor så jag trädde i ett och knäppte upp ridbyxorna och hade gylfen nere och satte på mig en lång tröja över.

Var det kallt så red jag i sambons termobyxor från armen, inte snyggt men varmt och dessutom var dom i en lagom storlek.

I slutet på graviditeten så använde jag min svärmors gamla avlagda ridbyxor som var några nummer för stora på mig alt mjukisbyxor.

Jag hade ridbyxor hela vägen (red till v.34). Hade en gummisnodd som du säger i öglan. Hade ett par långkalsonger under och ett långt linne över så det syntes inte. När jag bara grejade i stallet och inte skulle rida så hade jag mjukisbyxor bara.

Går det inte bända ut din krok på byxorna med en tång?

Vet jag såg byxor för gravida för några år sen men sökte en del när jag var gravid av nyfikenhet men hittade inga..hade ändå inte tänkt köpa.

Här är en lite halvtaskig bild med mig på hästen...dock inte jag som hoppat hindret men min medryttare gjorde det strax innan..matte fick äran att skritta av hästen..haha!

16954703.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Jag hade gylfen öppen och en sån där liten grej som fanns för att fästa barnvantar i jackärmen med, alltså med två klämmor i vardera ände och resår emellan, fäst å vardera öppen sida av byxlinningen. Funkade förvånansvärt bra.

Jag hade byxorna uppknäppta o gylfen nere. Sen på med ett långt lite tajtare linne över så satt byxorna kvar! Iof va jag höggravid på sommaren men det går ju lika bra nu!
Jag med, det funkade helt ok!

Tjocka ridstrumpor :D

På vintern rider jag aldrig i ridbyxor, mjukisar och rid-thermobyxor ;)

Jag red i ett par annars mycket för stora termoridbyxor. De kom väl till andvändning - annars ligger de bara och skräpar i garderoben :laugh:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 179
Senast: valy
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 273
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ I helgen har jag tävlat. Vita ridbyxor och tajt kavaj. Sen jag skadade mig och blev sjukskriven för snart tre år sen har min kropp...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
14 057
Senast: manda
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 656
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Hemmasittare