tips på vad för kraftfoder ja ska ge

CallMeAce

Trådstartare
jag har ett 5-årigt halvblodssto som är av den kraftigare typen, har inte haft henne så länge och under hennes tid hos mig hittills har hon gått på bete med samtidig ufodring av betfor, havre och korn. men det verkar inte som hon är svårfödd iallafall :)

känner att jag nog skulle vilja ta bort havren och ersätta den med något annat. men VAD? någon som har tips på bra kraftfoder?

damen i fråga är cool och lugn och behöver mer GO i sig vid ridningen.
tänkte behålla betfor och korn då det ingår i stallhyran. i vinter kommer hon äta hö och hösilage.

eller så kanske det räcker med betfor och korn?

Sv: tips på vad för kraftfoder ja ska ge

korn och betfor ska vara tillräckligt om hösilaget är bra men tänk på att korn är "hullhöjande" om du fattar vad jag menar :)

Sv: tips på vad för kraftfoder ja ska ge

jo det vet jag :)
men det känns som jag vill ge något mer för att få ut så mycket som möjligt av kraftfodret...ja är dålig på att förklara..men det känns bättre att ha lite fler olika sorter än bara en sort typ

Liknande trådar

Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 415
Senast: Bobloblaw
·
Foder & Strö Finns det något foder UTAN vete, betfibrer, majs,korn, havre? (utom olja och lusern som redan ges) Behöver ge mer kalorier. Har ett...
Svar
10
· Visningar
1 468
Foder & Strö Hej på er!! Jag har äntligen efter mycket provridningar hittat min nya häst! Han kommer hem om två veckor och jag är överlycklig! Jag...
Svar
12
· Visningar
1 397
Senast: Masse
·
Hästvård Hej! Jag behöver lite hjälp med att se vilka stallhyror som är rimliga. Vi har ett privatstall utan ridskoleverksamhet men tar in...
Svar
19
· Visningar
1 818
Senast: Zamira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka