Tips på upplevelser!

Unafraid

Trådstartare
Min sambo fyller snart 40 och vi funderar på vad vi ska ge honom för present. Vi var inne på att dyka med hajar på Kolmården, men det krävde dykcertifikat.. för något år sen fick han åka ubåt och tyckte det var jättekul. Lämplig prislapp 3000-5000. Ort spelar ingen större roll, då vi kan ta det i samband med semester.

En kompis har flygplan, så han har gjort volter och sånt där. Han tycker grottor, historia och militära grejer är kul. Det vore väl en fördel om jag kunde hänga med, tror han skulle tycka det var roligt, dock betalar jag för mig själv.

Själva festen ska vi bara vara något stycken och hitta på något över dagen, typ höghöjdsbana eller något sånt.

Bestiga typ Kebnekaise är snäppet för fysiskt tungt, jag har varit utmattad och är osäker om jag orkar något så pass krävande.

Kör på med era bästa idéer!
(Saker han önskar sig är typ en traktor eller ett stort garage, så grejer känns inte aktuellt :p)

Hyra sportbil? Hoppa fallskärm? En weekend till Island ( :love:) med tillhörande turistfällor? Vandra till trolltungan i Norge?

Ett besök på Hemsö fästning? (Ångermanland) Då får du med "grottor, historia och militära grejer" i samma svep. Sen kan han få klättra uppför Skuleberget.

Vi var på en rundresa på Åland med mitt förra jobb. Som jag minns det var det flera intressanta militärhistoriska platser vi besökte, bland annat Bomarsunds fästing. Det finns flera museer och vi var också och tittade på ölbryggeriet Stallhagen, åt god lunch och fick höra historien om hur de hittade "Champagnevraket". Tror att en resa till Åland inte är fel för den som gillar militärhistoria och historia i allmänhet.

En guidad tur i Sveriges längsta grotta, Korallgrottan i Jämtland.
På vägen dit finns visning av skansen Alanäs eller skansen Klintaberg beroende på vilken väg man åker.

En kompis har sportbil, utlandsresa blir för mycket pengar, Skuleberget har vi redan klättrat upp för.
Dom andra idéerna ska jag kolla upp! :D

Terrängkörning med bil, det inkluderar både körningen och lite utbildning i det som kan vara bra i vanliga fall också.

Med tanke på att det har varit Rally Sweden i helgen! :)
En dag på riktig rallytävling?
Det finns sprintar som är vanliga tävlingar, men som föraren inte behöver en "riktig" kartläsare till. Då kan man lösa en VIP-licens för någon hundralapp.
Tror man kan få åka med många riktigt bra team om man sponsrar med ett par tusenlappat! Och jag har inte träffat en karl som inte varit hänförd efter att ha varit med "på riktigt".
Kul saker ni gör och verkar göra regelbundet btw! :D

Det tänkte vi kanske göra utomlands någon gång tillsammans:)
Varför vänta? Ta det hemma tillsammans istället så får ni mer ut av semestern när ni faktiskt kan dyka och kan titta er omkring istället för att bara tänka på att ni ska klara av att hantera utrustningen.

Jag är enormt glad att jag tog mitt Open Water i Sverige så att jag kunde dyka när man väl kom utomlands. Sen har jag tagit efterföljande cert utomlands, men då kunde jag ju hantera utrusningen och hitta flytet.

Jag röstar också på Sala silvergruva! Där kan man övernatta i en svit, helt ensamma med bara en walkie-talkie till gruvvaktaren som befinner sig ovan jord och kommer ner med frukost på morgonen :D

Jag röstar också på Sala silvergruva! Där kan man övernatta i en svit, helt ensamma med bara en walkie-talkie till gruvvaktaren som befinner sig ovan jord och kommer ner med frukost på morgonen :D
Fy i helvete vad obehagligt! Haha!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka