Tips på TV-serier! Tema: Skräck

Tack för alla förslag! Låt dem gärna fortsätta strömma in. :)

Jag ska kika in de förslag jag har fått och se om något faller mig i smaken.

Dexter har jag sett - jättebra serie, även om slutet på sista säsongen var något av det sämsta jag någonsin sett.

@Ninnurur Doctor Who är löjligt bra! The Empty Child + The Doctor Dances gav mig gåshud! Tyvärr har jag nyligen kollat igenom hela (moderna) serien och lider nu av lätt abstinens.

Än en gång, tack för alla förslag!

Jag skulle definitivt vilja klassa det som bland annat skräck! Det låter som att du inte håller med - vad skulle du vilja klassa det som?

Engelska Wikipedia kallar det för supernatural horror-science fiction. Det tycker jag är rätt beskrivande. :D
Nä, jag tyckte den bara var spänning. Väldigt långt fr skräck i mitt tycke. Men härlig nostalgi! Även jag gillade den skarpt!

Men utifrån det så tror jag att du kanske skulle kunna gilla 4400, Under the dome, The fall, Gengångare (franska versionen) och Being human (fast den är mest rolig).

Tack för alla förslag! Låt dem gärna fortsätta strömma in. :)

Jag ska kika in de förslag jag har fått och se om något faller mig i smaken.

Dexter har jag sett - jättebra serie, även om slutet på sista säsongen var något av det sämsta jag någonsin sett.

@Ninnurur Doctor Who är löjligt bra! The Empty Child + The Doctor Dances gav mig gåshud! Tyvärr har jag nyligen kollat igenom hela (moderna) serien och lider nu av lätt abstinens.

Än en gång, tack för alla förslag!
Safe house som jag också tipsade om är med Nine (:love:) i huvudrollen!

Nä, jag tyckte den bara var spänning. Väldigt långt fr skräck i mitt tycke. Men härlig nostalgi! Även jag gillade den skarpt!
Så intressant hur olika man kan uppleva saker och ting! :)
Upside Down påminde mig så mycket om de där ask/monsterepisoderna Silent Hill-spelet, kanske är det därför jag får skräck-associationer av ST?

Så intressant hur olika man kan uppleva saker och ting! :)
Upside Down påminde mig så mycket om de där ask/monsterepisoderna Silent Hill-spelet, kanske är det därför jag får skräck-associationer av ST?
Verkligen! För jag är ganska lättskrämd egentligen tycker jag när det gäller film. Jag tyckte tex American Horror Story var så obehaglig att jag inte pallade se mer än ett par avsnitt. Men överlag tycker jag inte att övernaturliga fenomen är otäcka. Det är mest mord och våld som skrämmer mig.

Lite uppdatering!

Jag började kolla på Hemlock Grove och såg hela första säsongen. Såg ett par avsnitt av andra säsongen, men nä, det var inte i min smak.
Fick allergiska utslag av mammans "brittiska" dialekt, men ursäkten till dess plötsliga försvinnande var så urusel så att bägaren rann över för mig.

Nu har jag precis kollat klart på säsong fyra av American Horror Story (jag har blivit lite kär i Evan Peters :love:), men så fanns inte säsong fem på Netflix? Kriiiiiis!

Nu ska jag testa och se om The Walking Dead kan falla mig i smaken. :) Tack för alla bra tips!

Lite uppdatering!

Jag började kolla på Hemlock Grove och såg hela första säsongen. Såg ett par avsnitt av andra säsongen, men nä, det var inte i min smak.
Fick allergiska utslag av mammans "brittiska" dialekt, men ursäkten till dess plötsliga försvinnande var så urusel så att bägaren rann över för mig.

Nu har jag precis kollat klart på säsong fyra av American Horror Story (jag har blivit lite kär i Evan Peters :love:), men så fanns inte säsong fem på Netflix? Kriiiiiis!

Nu ska jag testa och se om The Walking Dead kan falla mig i smaken. :) Tack för alla bra tips!
Stream: http://primeseries.to/serie/american_horror_story/season-5

Westworld
Finns väl bara två episoder än så länge tror jag, och den är inte regelrätt skräck som de andra förslagen. MEN, jag tycker de verkar bli ett ganska kusligt upplägg framöver i den ändå. Så, en chansning.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Rider ni med snokrem?
  • Evolve

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka