Tips på TV-serier! Tema: Skräck

Caoimhe

Trådstartare
Nu har jag plöjt igenom ytterligare en TV-serie, och nu vet jag inte vad jag ska kolla på! Det jag vet är att jag vill kolla på något med fokus på eller inslag av skräck. :D Psykologisk thriller, vanlig thriller, horror, rena jumpscares, blodigt, övernaturligt, sjukdomar, whatever! Bara det kan infinna sig någon känsla av fascination och/eller obehag så är jag nöjd.

Har precis sett klart Stranger Things, som jag gillade skarpt!

Salem
Aquarius
Dexter :love:
American Horror Story
Penny Dreadful
Scream Queens :D
(Sleepy Hollow - Serien. Har inte sett den själv ännu)

Serien Scream. Finns i två säsonger på Netflix.
Baseras på filmerna med samma namn.
Jag har sett säsong ett och tyckte att den var underhållande - både komisk, blodig och lite läskig :D
Ska se på säsong 2 i höst hade jag tänkt.

Nu har jag plöjt igenom ytterligare en TV-serie, och nu vet jag inte vad jag ska kolla på! Det jag vet är att jag vill kolla på något med fokus på eller inslag av skräck. :D Psykologisk thriller, vanlig thriller, horror, rena jumpscares, blodigt, övernaturligt, sjukdomar, whatever! Bara det kan infinna sig någon känsla av fascination och/eller obehag så är jag nöjd.

Just det, Hannibal finns också. Tyckte den var så obehaglig att jag inte fortsatte efter 2-3 avsnitt!
Med Mads Mikkelsen.

Riget och/eller Kingdom Hospital. Den förstnämnda är originalet, av Lars von Trier, den andra en längre version av Stephen King.

American horror story?
Den är lite äcklig bara men du skrev ju blodigt. ;)
Jag kollade bara 1,5 säsong för sen blev det för konstigt/obehagligt för min smak men om du gillar såna skräckserier så tror jag du skulle gilla den. Det finns många säsonger av den. :)

Tipsar också om Hemlock Grove! Sedan har jag kollat något avsnitt av nya Outcast, den verkar handla om exorcism tror jag, lite mystisk och obehaglig stämning över den serien.

Mitt tycke om Hannibal, är att den var bra i början, men sen blev det sämre och sämre, höll ändå i ett tag men sen slutade jag kolla, intresset försvann. Om jag minns rätt? Eller så såg jag färdigt hela serien för att jag var tvungen att se hur det gick, men kände att det var waste of time det sista?

American horror story älskade jag ända tills sista säsongen, har bara sett de första avsnitten där sen slutade jag kolla för det blev för dåligt och inte alls min smak.

Tror jag ska kolla om den, det var ett bra tag sen.

Jag gillar Penny Dreadful! Och American Horror Story, förutom senaste säsongen som jag tyckte var lite motbjudande..

Älskar american horror story
Bates Motel är bra också. Handlar om Norman Bates, tiden innan filmen Psycho utspelar sig så mamman lever.
Hannibal tyckte jag var lite sisådär. Blodigt så det räcker.
Dexter är bra. Tappade intresset lite efter ett tag dock.
The Strain-har inte sett men läst böckerna den baseras på och de är riktigt, riktigt bra. Hoppas serien också är bra.

Twilight zone och Tales from the crypt är äldre serier som mer är fristående program med kortfilmer. Jag gillar dom, bra spökhistorier och lite skrattretande effekter. Man får komma ihåg att de är gamla.

Älskar american horror story
Bates Motel är bra också. Handlar om Norman Bates, tiden innan filmen Psycho utspelar sig så mamman lever.
Hannibal tyckte jag var lite sisådär. Blodigt så det räcker.
Dexter är bra. Tappade intresset lite efter ett tag dock.
The Strain-har inte sett men läst böckerna den baseras på och de är riktigt, riktigt bra. Hoppas serien också är bra.

Twilight zone och Tales from the crypt är äldre serier som mer är fristående program med kortfilmer. Jag gillar dom, bra spökhistorier och lite skrattretande effekter. Man får komma ihåg att de är gamla.
The strain är ok men lite rörig.
Sleepy hollow som nån annan rek är inte direkt skräck men trevlig att titta på.
Speciellt ichabod crane gör det hela sevärt.
Hemlock Grove orkade jag inte se mer än första säsongen men den är ok

The Walking Dead
Dead set

World War Z (Ingen serie, men en film på samma tema som är riktigt bra och obehaglig!)

Senast ändrad:
Walking dead
Fear of walking deas
Stranger things
Dexter

Är dom jag sett med lite skräck, Dexter är ju inte så läskig dock!

Fast tyckte du Stranger t var skräck?

Fast tyckte du Stranger t var skräck?
Jag skulle definitivt vilja klassa det som bland annat skräck! Det låter som att du inte håller med - vad skulle du vilja klassa det som?

Engelska Wikipedia kallar det för supernatural horror-science fiction. Det tycker jag är rätt beskrivande. :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka