Tips på smaskig tårta?!

Trasdocka

Trådstartare
Jo det är ju så att jag fyller år snart, om närmare 2 veckor-1 dag! Och jag tänkte fråga er om ni har något recept-tips till en smaskig tårta? :D

Gärna med choklad och kanske hallon/blåbär/kiwi/banan? (lite åt standard-hållet), gillar inte grädde så mycket dock (när det är för mycket).. Och det måste inte vara choklad heller :love:

Så om ni har något recept ni vet att ni gillar så dela gärna, det skulle uppskattas! :D :banana:

Jo det är ju så att jag fyller år snart, om närmare 2 veckor-1 dag! Och jag tänkte fråga er om ni har något recept-tips till en smaskig tårta? :D

Gärna med choklad och kanske hallon/blåbär/kiwi/banan? (lite åt standard-hållet), gillar inte grädde så mycket dock (när det är för mycket).. Och det måste inte vara choklad heller :love:

Så om ni har något recept ni vet att ni gillar så dela gärna, det skulle uppskattas! :D :banana:

Tårta och tårta, men min standardtårta är två (ganska tunna, kalla) kladdkakor ovanpå varandra med hallongrädde emellan (en blandning av grädde, hallon och någon nypa socker). Allt garnerat med en kräm på 250 g mascarpone och typ 150 g mörk (smält) choklad. Sen hallon, physalis eller nåt annat passande ovanpå. :)

Jag är inte heller så förtjust i när det blir för mycket grädde, men dels tar man ju så mycket grädde man vill ha, dels tycker åtminstone jag att det funkar bättre när det är "smaksatt" grädde. Det blir himla gott i all sin enkelhet, helt enkelt!

Tårta och tårta, men min standardtårta är två (ganska tunna, kalla) kladdkakor ovanpå varandra med hallongrädde emellan (en blandning av grädde, hallon och någon nypa socker). Allt garnerat med en kräm på 250 g mascarpone och typ 150 g mörk (smält) choklad. Sen hallon, physalis eller nåt annat passande ovanpå. :)

Jag är inte heller så förtjust i när det blir för mycket grädde, men dels tar man ju så mycket grädde man vill ha, dels tycker åtminstone jag att det funkar bättre när det är "smaksatt" grädde. Det blir himla gott i all sin enkelhet, helt enkelt!
Åh tack för tipset! Vad kul att du ville dela med dig! :banana: Låter smaskigt :D

Galet vad gott det där lät.

Brukar göra en "Rice Krispies tårta med citronkräm".
Går att variera beroende på årstid/tillfälle/tycke/smak.

På sommaren är det gått att garnera med färska jordgubbar och chokladsås, alt. riven choklad.
Går att ha banan i mitten lagret, och eller som garnering.
Man kan även ha bär både i och som garnering.

En enkel, god och varierbar tårta.
Recept

https://www.instagram.com/p/9DmTiJMflV/
Jag gjorde en supergod tårta (dock med färdiga bottnar) fyllningen är mosad banan, krossad ananas, skivade jordgubbar o lite jordgubbssylt, ngn av fyllningarna var de dubbelt av, grädde endast runt o på tårtan.
Dekor är jordgubbar, hallon, ananasgubbar, hallongubbar o marsipan ^^

Håller med!

Brukar göra en "Rice Krispies tårta med citronkräm".
Går att variera beroende på årstid/tillfälle/tycke/smak.

På sommaren är det gått att garnera med färska jordgubbar och chokladsås, alt. riven choklad.
Går att ha banan i mitten lagret, och eller som garnering.
Man kan även ha bär både i och som garnering.

En enkel, god och varierbar tårta.
Recept
Ooh tack, kikar in på receptet! :D Låter som en riktigt fin tårta! :D

https://www.instagram.com/p/9DmTiJMflV/
Jag gjorde en supergod tårta (dock med färdiga bottnar) fyllningen är mosad banan, krossad ananas, skivade jordgubbar o lite jordgubbssylt, ngn av fyllningarna var de dubbelt av, grädde endast runt o på tårtan.
Dekor är jordgubbar, hallon, ananasgubbar, hallongubbar o marsipan ^^
Okej, aa det jag har gjort är med färdiga bottnar också! :D Okej vad spännande det låter! Lite exotiskt sådär ;)

Åh det inte bara låter gott, kan jag intyga :D Fast man får ta det lite försiktigt med mascarpone-krämen, så att det inte blir ett alltför tjockt lager med den.

En gång gjorde jag tårtan med tre kladdkakor och ett tyvärr ganska tjockt lager kräm över (försökte täcka hål över en kladdkaka som gick sönder). DEN blev något övermäktig! Trots två bjudningar (inga stora för all del) gick inte hela tårtan åt. :o

Åh det inte bara låter gott, kan jag intyga :D Fast man får ta det lite försiktigt med mascarpone-krämen, så att det inte blir ett alltför tjockt lager med den.

En gång gjorde jag tårtan med tre kladdkakor och ett tyvärr ganska tjockt lager kräm över (försökte täcka hål över en kladdkaka som gick sönder). DEN blev något övermäktig! Trots två bjudningar (inga stora för all del) gick inte hela tårtan åt. :o
Hahaha, underbart! xD

Min klassiska "latmanstårta" är färdigköpt tårtbotten, marsansås blandat med lemoncurd mellan bottnarna och sedan ett tunt lager grädde runt. Dekoreras med rivet lime-skal. Enkelt och sjukt gott!

Min klassiska "latmanstårta" är färdigköpt tårtbotten, marsansås blandat med lemoncurd mellan bottnarna och sedan ett tunt lager grädde runt. Dekoreras med rivet lime-skal. Enkelt och sjukt gott!
Hmm okej :O låter lite som en "fräsch" tårta typ, tack för idéen! :D Älskar citron så :3

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
13 912
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Dottern fyller snart år och pekade ut en tårta hon ville ha. Den innehåller dock både grädde och sylt vilket hon avskyr. Så jag vet hur...
2
Svar
27
· Visningar
4 407
Senast: Badger
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 955
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25