Tips på sadelgjord 40 cm!

L

LinneaM

Min sadelgjord har blivit för lång. (50 cm)

Så jag måste köpa en 40 cm. Har tittat lite, men det verkar svårt att hitta.

Helst en läder.

Någon som har nått tips?

Sv: Tips på sadelgjord 40 cm!

Finns det övht?
Kanske kan be nån sy upp en, men det kanske blir dyrt om den bara ska vara tillfälligt...?

Va?? Oj,, Det är en d-ponny av den grövre typen som ska ha den. Vad har B-ponnyerna för sadelgjordar?

Sy upp kan ju vara ett alternativ, men hopps att det finns "färdiga".

Alltså, det är möjligt att det finns, men jag har nog aldrig sett det.
Sen rider jag aldrig med ren dressyrutrustning, och om jag kommer i kontakt med det så är det på storhäst sidan. Det kan va en anledning :D :p

40 cm finns även om det är på få ställen. Vi köpte vår (i läder) på Hästbiten. Men be närmaste ridsportbutik beställa hem en åt dig.

Jag hade 40 cm på min gamla ponny. (D-ponny, så vad b-ponnyerna har vet jag inte..) Välsorterade ridbutiken kan ta in det.

Liknande trådar

Övr. Hund Valpen har visst blivit stor (hur gick det till?) och har vuxit ur sin bur. Jag behöver en bur som är minst 50 cm hög och 60 cm lång...
2
Svar
36
· Visningar
961
Senast: ufot
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
604
Senast: Mli
·
Utrustning Jag har börjat kika på täckeshängare och ser att de flesta verkar vara av sk bygelmodell. Visserligen går ju många att dra ut och göra...
Svar
5
· Visningar
602
Senast: Emma-pemma
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock...
2
Svar
20
· Visningar
984
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?