Tips på sadel till shettis!

A

angie73josse

Har en shettistjej som är väldigt rund över ryggen. Min dotter har nu börjat växa ur sin ponnyputa, så jakten på en sadel i 14" och x-vid har börjat. Verkar omöjligt...
Har kikat både efter begagnat och nytt. Just nu är det bara en postorderfirma som har den storleken. Begagnat verkar helt kört. Antingen är bomvidden helt fel eller så tumstl. I de flesta annonser står det shettissadel, men när man frågar vet dem inte tum el vidd??? Men den passar till shettis! Tror de flesta att alla shettisar ser likadana ut? Skulle helst vilja ha en märkessadel, men de verkar inte finnas så små, så jag får nog köpa den nya och billiga och leta vidare när min dotters rumpa blivit större... :D
Någon som har nått bra tips?

Sv: Tips på sadel till shettis!

har inte h**ks en liten ponny sadel? Typ maxam eller vad den heter?

Litet tips - såg en 14" för 600:- på Equippa. Kolla på "övriga sadlar".

Jo, men de finns bara i 15". Och den billigare bara i vid. Behöver 14" och x-tra vid. Har varit och pratat med en väldigt kunnig sadelförsäljare och fått bra tips. Har idag tagit hem en sadel för att pröva och den verkar funka!
Till er som svarat: Tack!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
30 266
Senast: Åsa A
·
Utrustning Har letat och letat men hittar verkligen ingenstans i Sverige där man kan köpa vettiga sadlar till shettisar. I England verkar utbudet...
Svar
13
· Visningar
2 796
Senast: ylvalill
·
Utrustning Jag är just nu på jakt efter en sadel åt min inte-så-unga men inte inridna (under inridning) häst, men jag blir helt tokig på...
Svar
2
· Visningar
2 414
Utrustning Jag börjar få brist på sadelfunderingar nu och frågar därför er om tips. Hästen är halvblod/arab med jobbigt sadel läge. Överbyggd...
Svar
14
· Visningar
3 353
Senast: Tjockisina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka