tips på sadel med något svängd bom.

Inka-90

Trådstartare
jag skulle vilja ha tips på hoppsadlar med något svängd bom.
någon som kan tipsa om vad som är värt att prova?

Sv: tips på sadel med något svängd bom.

Stübben är ju svängda.

t.ex. Dominus ( :love: ), Prestige, Stübben, County är svängda i bommen.

tack för era svar.

det är så att mitt gamla halvblodssto blev halt förra sommaren och veterinären så gott som dömde ut henne, han hs att jag kunde glömma att hoppa med henne igen och att jag kanske inte kunde rida överhuvudtaget. så då sålde jag hennes hoppsadel. men nu är hon helt återställd igen och jag vill ha en sadel att rida ut i, dressyrsadel är så djup.

hon hade en prestige förut, så jag söker en beg billigare sadel med liknande bom som prestige.

Kan du inte köpa en prestige då? Golden star kan du få ganska billigt begagnad.

ja kanske, men hästen är nu 17år och kommer inte hoppas något mer utan jag ska ha den för att rida i skogen. så jag ville titta lite vad det fanns för sadlar med liknande bom. dessutom vill jag gärna ha en brun sadel:angel: gs finns ju bara i tobacco..:mad:

Senast ändrad:

jag har en gammal prestige venezia som ligger o skrotar i ett hörn, den är mörkbrun :angel:

aha!:angel: ska du sälja den? om, så kan du väl skicka ett pm.

Nya GS är mörkbrun... Inte den där ljusa tabaccofägen längre..
Andra märken som är böjda: Stubben Artus, Siegfried CS, Lancelot CS, Scandica CS, County, H Dabbs, Jaguar, Amerigo, Dominus, Jensen (med rundbossor), FB.

Liknande trådar

Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 321
Senast: Anna-KarinO
·
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 196
Senast: Acto
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
897
Senast: Esmeralda
·
Hundhälsa Varulven äter för tillfället Onsior men jag är inte nöjd, är Librea så mycket bättre? Jag hade tänkt ta bort honom nu i höst, men det är...
Svar
12
· Visningar
1 321
Senast: Hgfy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka