I knowUnderbar!
Det där är perfekt päls.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I knowUnderbar!
Det där är perfekt päls.
Och jag tycker att norsk skogkatt absolut inte är rasen för dig.Min erfarenhet av rasen är att de är aktiva med mycket bus i benen. Förra katten älskade att bli kammad, så där var tovor inga problem. Nuvarande tycker att kamning är ganska beige, och hon har också fått en del tovor. Mentalt är de helt underbara, men de är pigga av sig och uppskattar takhöga klösträd. Så nja, jag tror inte att skogkatten är det du söker.
Fantastisk ras, men passar inte dina kriterier.
Ja, absolut! Jag menade pälsen, att den behöver mycket vård och alltså behöver kammas ofta för att inte tova sig. Och jag förstod det som att TS ville ha en katt med lättskött päls.Fast kamning/borstning har ju verkligen inget med ras att göra utan handlar ju om hur man vänjer katten och hur de själva är som individer allmänt![]()
Spännande! Lycka till. Persrar är väldigt trevliga. Kan bara varna för att perser nog är en av de kattraser som kräver mest pälsvård, i alla fall om de är välpälsade. Nu har du ju sagt att du inte har något emot pälsvård dock.Har kommit i kontakt med en uppfödare här som har en hane på 8 månader, kastrerad och vaccinerad.
Det är dock perser mrn han ser ut att ha stora, öppna nösborrar och fina ögon.
Underbar päls!
Ska åka dit och hälsa på i veckan.
Spännande! Lycka till. Persrar är väldigt trevliga. Kan bara varna för att perser nog är en av de kattraser som kräver mest pälsvård, i alla fall om de är välpälsade. Nu har du ju sagt att du inte har något emot pälsvård dock.
Tycker det räcker med mina semilånghåriga ragdolls. De kräver lite borstning nu under vintern när pälsen är torr och vid fällningstid, men i övrigt är de underhållsfria. Lite lagom enligt mig.
Det går ju raka katten ocksåDet gör min kollega med sin perser, den ser ut som fan men det underlättar för alla.
Men åh! Så avundsjukIgår var jag hos uppfödaren och träffade alla hennes underbara katter.
Hon gav ett väldigt bra intryck, alla var välskötta, det var rent och fint och luktade inte katt alls. Jag hade förväntat mig crazy catlady och kaos
Hon hade två till salu, hanen som jag var intresserad av och en liten hona.
Jag var helt inställd på att jag skulle ha hanen, han var stor och fluffig men ganska rerverad.
Honan däremot var så social och rar, hon stal mitg hjärta direkt.
Blåsköldpadd med stora bärnstensfärgade ögon. Inte alls mycket päls, mer som en birma än en perser.
Väldigt liten och helt underbar!
La handpenning idag och är så himla, himla glad![]()
Igår var jag hos uppfödaren och träffade alla hennes underbara katter.
Hon gav ett väldigt bra intryck, alla var välskötta, det var rent och fint och luktade inte katt alls. Jag hade förväntat mig crazy catlady och kaos
Jag var helt inställd på att jag skulle ha hanen, han var stor och fluffig men ganska rerverad.
Blåsköldpadd med stora bärnstensfärgade ögon. Inte alls mycket päls, mer som en birma än en perser.
Igår var jag hos uppfödaren och träffade alla hennes underbara katter.
BILD!Igår var jag hos uppfödaren och träffade alla hennes underbara katter.
Visst är det roligt när man vet precis vad man vill, och sedan bestämmer en annan katt att du är min människa.![]()
BILD!![]()