Tips på övningar för (lat) minishetland.

Sv: Tips på övningar för (lat) minishetland.

Slog på stort och har idag införskaffat koner, hittat ett gammalt duschdraperi hemma som han kan gå över (istället för pressenning) och tror jag har ett till någonstans som man kan göra remsor av som man kan hänga upp och gå igenom (annars ska jag fixa plastband).

Är lite rädd för att jag ska skrämma slag på de andra hästarna när jag håller på för han själv är ganska orädd, men vatusan, det får de väl tåla :D
 
Sv: Tips på övningar för (lat) minishetland.

Slog på stort och har idag införskaffat koner, hittat ett gammalt duschdraperi hemma som han kan gå över (istället för pressenning) och tror jag har ett till någonstans som man kan göra remsor av som man kan hänga upp och gå igenom (annars ska jag fixa plastband).

Är lite rädd för att jag ska skrämma slag på de andra hästarna när jag håller på för han själv är ganska orädd, men vatusan, det får de väl tåla :D

Låter ju perfekt! :) Hoppas ponnyn tycker det är roligt.

Haha, om du skrämmer de andra hästarna är ju bara ett tecken på att de behöver "miljötränas" lite, så det är väl bara positivt i såna fall! ;)
 
Sv: Tips på övningar för (lat) minishetland.

Hihi, det är bra att ni är på min sida ;)

Här kommer en liten bild på dagens pyssel, ska snart åka till stallet och se vad lille herrn tycker om det hela :D

1070058_10151496080045614_1013568372_n.jpg
 
Sv: Tips på övningar för (lat) minishetland.

"Det var väl inget", hälsar lilleman, "men det var synd att det inte gick att äta!" ;)

Började med att ta en tugga av det gröna duschdraperiet jag hade som pressening att gå på, ville sen tugga på paraplyet och gärna plastremsorna också. Tokiga ponny!

En av de yngre stalltjejerna blev inspirerad när jag började plocka upp och var sen med med sina ponnisar också (C- och D-ponny) och efter det kom den andra stalltjejen med sina två C-ponnisar :D Alla var jätteduktiga!

Såhär går det när man inte fick en ponny när man var liten :angel:
 
Sv: Tips på övningar för (lat) minishetland.

Ja, ska testa det. Tycker själv att sånt är jättekul, står dock i ett stall bland en massa hopp/dressyrryttare som nog kommer tycka jag är lite galen - men vad gör det? :D

Äh, vi är inte speciellt känsliga ;)

Du får följa med mig och Hans ut över stock och sten närhelst du vill!
 

Liknande trådar

Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 126
Senast: Anna-Bella
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 109
Senast: Juli0a
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 103
Senast: Rosett
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 204
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp