Tips på medicinförvaring på koppel?

Nominous

Trådstartare
Min hund ska medicineras varje dag resten av sitt liv, 07 på morgonen och 19 på kvällen och det är noga med att tiderna blir rätt. Jag är nästan aldrig hemma 19 på kvällen utan är ute och gör olika saker, men hundarna är alltid med.
Så jag skulle behöva ha med mig medicinen vart än hunden är på kvällen för att det ska bli smidigt. Men jag aldrig kunna ha medicin i jacka, plånbok eller sånt för det är så olika vad jag har på mig eller vad jag tar med mig.

Så min tanke var att ha nån liten liten väska eller nåt (kom att tänka på de små bajspåserullarna med hake man hänger på kopplet, men jag vill ha nått mindre och mjukt) på kopplet som medicinen kan förvaras i. Då är den ju alltid med. Har ni något spontant tips på vad man skulle kunna använda? :)

Om du googlar på koppelväska får man upp en del sidor som säljer olika varianter.

Kan du inte sy något själv? Om det är tabletter du ska förvara behöver det ju verkligen inte vara något stort så borde gå snabbt att sy ihop något. Den kan ju fästas med till exempel kardborrband eller någon typ av hake kanske?

Tabletter och hur stora? Har sett idtuber som är rätt stora och borde fungera beroende på tablettstorlek och antal

Min hund ska medicineras varje dag resten av sitt liv, 07 på morgonen och 19 på kvällen och det är noga med att tiderna blir rätt. Jag är nästan aldrig hemma 19 på kvällen utan är ute och gör olika saker, men hundarna är alltid med.
Så jag skulle behöva ha med mig medicinen vart än hunden är på kvällen för att det ska bli smidigt. Men jag aldrig kunna ha medicin i jacka, plånbok eller sånt för det är så olika vad jag har på mig eller vad jag tar med mig.

Så min tanke var att ha nån liten liten väska eller nåt (kom att tänka på de små bajspåserullarna med hake man hänger på kopplet, men jag vill ha nått mindre och mjukt) på kopplet som medicinen kan förvaras i. Då är den ju alltid med. Har ni något spontant tips på vad man skulle kunna använda? :)

I många butiker och hos veterinärer finns det metalltuber med nyckelring som är till för till exempel kortisontabletter (att ge om hunden blir ormbiten eller stucken när man är i skogen/långt bort och behöver dämpa svullnaden). Det kanske vore något?

Annars tror jag också på ID-tuber, det känns viktigt att de håller ordentligt tätt.

Tack så mycket för tipsen! :) de där tuberna sett ju inte alls så dumma ut! Hur mycket får plats i en sådan? Tabletterna måste ligga i sin folie, de får inte tryckas ut och ligga lösa för de får väldigt kort hållbarhet utanför förpackningen. Tabletterna är ganska små, tänk en platt ärta och sedan folien då. Jag kan ju klippa ut dem en och en i små fyrkanter.

Men tuberna, är de så små så det bara får plats lösa små tabletter i dem?

Ska kolla in väskorna :)

Rapporthalsbandet känns som det kommer gå söndet om han är ute i skogen och stökar mycket. Såg lite klent ut med plastkoppen?

En hållare på nyckelknippan annars? (tänker att det är lättare att hålla torrt). Eller mobilfodral?

En liten väska måste ju vara lätt att sy på på kopplet annars. Tänk liten sminkväska i tyg.

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 919
Senast: Liran
·
Hundhälsa Hej! Jag står i ett svårt dilemma, min Malinois hane Herax på 3.5år har sen dec 2020 haft rörelsestörningar och olika symptom ifrån...
Svar
2
· Visningar
2 356
Senast: WildWilma
·
Övr. Hund Att inte alla hundar kommer överens och accepterar varandra är jag helt med på, precis som med människor så handlar det ju oftast om...
Svar
16
· Visningar
8 581
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Hund Hej alla :) Jag tycker det är jätteroligt att läsa här på forumet då man får mycket tips och råd, men också en insikt i andra...
2
Svar
34
· Visningar
5 319
Senast: Corminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar