Tips på mat, mellanmål mm

taccotad

Trådstartare
Har verkligen kört fast. Ingen fantasi alls.

Hur och vad äter era småttingar? Vår son är 15 månader och äter bra för det mesta. Han blir tyvärr väldigt röd i rumpan och runt munnen så fort han äter röda saker :( Så där är ju en hel del frukter, bär och grönsaker som försvinner.
Det är just mellanmål och "efterrätt" som är svårt tycker jag. Banan funkar bra men jag tycker han reagerar på vad annat jag än ger han. Äpplen, apelsin, clementin, frusna bär....

Kom gärna med lite inspiration så han slipper leva på banener resten av livet ;):D
 
Sv: Tips på mat, mellanmål mm

Har du blandat in fruktpuréer eller annan frukt & bär i mild havregröt? Det tycker tom jag är gott.

Jag tror på att gå tillbaka ett steg för att låta tarmarna vänja sig vid maten man äter.
 
Sv: Tips på mat, mellanmål mm

Har samma problem med att hon blir röd runt munnen av röda bär, tomat och så..

Köper mycket yougurt och ger henne, antigen naturell, vanlij eller med andra bär, som banan och päron.

Annars äter hon mest banan,clementiner och vindruvor i frukt väg.
 

Liknande trådar

Mat Har vi haft någon sån tråd? :) Idag veckohandlade jag på min lilla lokala Ica Supermarket. De överraskade mig genom att ha samlat ihop...
Svar
16
· Visningar
765
Senast: Trissa
·
Kropp & Själ Jag inser att jag behöver en radikal kostomläggning, men framför allt behöver jag råd och tips. Jag är relativt intresserad av...
2
Svar
38
· Visningar
4 021
Senast: Blueberry
·
Gravid - 1år Hej! Jag skrev ju en tråd för ett tag sen om My som bara åt och åt och åt och åt (på mig alltså). Tänkte att ni kanske ville veta hur...
Svar
8
· Visningar
1 179
Senast: Björk
·
  • Låst
Övr. Barn Som en del av er säkert vet så är jag mindre bra på matlagning. Dessutom tycker jag att det är skittråkigt att laga mat. Så min fantasi...
Svar
18
· Visningar
1 233
Senast: Blixtra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp