Tips på lättfixat "ätaensam" mat

Jättebra tråd för mig som sitter hemma och jobbar ca två dagar i veckan. För det mesta blir det så att jag sitter och jobbar tills jag är tokhungrig, då slänger jag allt jag hittar i stekpannan... Egentligen skulle det ju kunna bli så mycket bättre. om jag bara planerade lite.
 
Färsk pasta, körsbärstomater, babyspenat och bacon är en klassiker. Gärna tex svamp och sparris om jag har det hemma. Fräser på grönt och bacon, ibland adderar jag lite vitlök och chili i, ibland en skvätt grädde/crème fraiche/youghurt.

Går att variera i det oändliga :) Pasta är så jädra enkelt att fixa till något av. Tonfisk, mayo, majs och crème fraiche i en röra är också gott, antingen till pasta, till bakad potatis eller på rostbröd!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
1 983
Senast: super
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 132
Senast: Jahaja
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 718
Senast: MML
·
Katthälsa Ok. Två problem: Tuva blir lätt hård i magen och Maggan lös. De äter blötmat (Bozita ren) ett halvt paket om dagen (delat på tre...
Svar
18
· Visningar
1 679
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp