Tips på lättfixat "ätaensam" mat

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare Ackio
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 2 623
Jättebra tråd för mig som sitter hemma och jobbar ca två dagar i veckan. För det mesta blir det så att jag sitter och jobbar tills jag är tokhungrig, då slänger jag allt jag hittar i stekpannan... Egentligen skulle det ju kunna bli så mycket bättre. om jag bara planerade lite.

Färsk pasta, körsbärstomater, babyspenat och bacon är en klassiker. Gärna tex svamp och sparris om jag har det hemma. Fräser på grönt och bacon, ibland adderar jag lite vitlök och chili i, ibland en skvätt grädde/crème fraiche/youghurt.

Går att variera i det oändliga :) Pasta är så jädra enkelt att fixa till något av. Tonfisk, mayo, majs och crème fraiche i en röra är också gott, antingen till pasta, till bakad potatis eller på rostbröd!

Liknande trådar

Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 071
Senast: Tantan
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 024
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska... 2
Svar
20
· Visningar
2 113
Senast: super
·
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
851
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka