Tips på lätt & bra travhjälm?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Diestro
  • Startdatum Startdatum
D

Diestro

Finns det någon som har tips på var det går att få tag i lätta & bra travhjälmar (med lackerbart ytterhölje).
De flesta jag hittat är ganska tunga och inte alls lika bekväma och säkra som lättviktshjälmarna.
Vissa mode-poliser (surgubbar) på travbanorna tycker dessutom inte att de säkrare hjälmarna är snygga och vill förbjuda dem.

Sv: Tips på lätt & bra travhjälm?

aslla travhjälmar är väl ändå godkända? det måste dom ju vara? vadå tänkte du ha cykelhjälm eller ridhjälm i travlopp?:smirk:

jag köpte min hjälm på ladugårdinrede, och den är bekväm och hyffsat lätt :) och går att lacka. och dessutom var den hyffsat billig :D knappa 700kr :P

Nu vet jag inte vad du menar med lätt och snygg, men jag är då kanonnöjd med min wahlstenhjälm för 800kr.

_Runaway_ vart köpte du din hjälm?

trav_malin finns det nån hemsida till ladugårdinrede?

googlöa på namnet så kommer du till aldugårdsinredes hemsida inte så avancerat ;)

Köpte den på travshopen i östersund, men de finns typ överallt. annars kan de säkert ta hem åt dig, det gjorde Ös för mig.

ladugårdsinredes hem sida är.. ladugardsinrede.se och det är en bra affär att handla på hyffsat billiga på det mesta faktiskt..:idea:

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 156
Senast: Juli0a
·
  • Artikel Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
3 458
Senast: Yeah but
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 648
Träning Jag har en stor valack född 2018 där vi har stora problem med att få till galoppen. Han är stor, närmre 180 och ganska tung. Mentalt en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 847
Senast: banani
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar