Tips på läderselar för skyddsarbete

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Liah
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 985
L

Liah

Hej på er alla! Undrar om någon kan tipsa om vart jag kan få tag på bra lädersele (helst med handtag på ryggen) för skyddsträning och IPO. Att den ska ha platta på magen har jag förstått :) så det vill vi ha. Om någon har en liggade så hör av er, bättre beg är också av intresse. Ska passa hund ung storlek som en schäfertik. (Vet att en del föredrar nome men det ska vi inte ha.)

Mvh / Liah

Sv: Tips på läderselar för skyddsarbete

Jag har en sån, dock ingen platta på magen. Billig och bra!

75-0048-VLD-Hetssele.stor.jpg

Sen finns det den för Kenjan men den vet jag inget om.

PM.ar butik

Hej,

Okej. Jag var lite snabb där och det blidde fel... :o inte på magen såklart utan platta på bröstet menar jag. Sägs att plattan ju ger en jämnare tryckfördelning och inte belastar bara en enda punkt på bröstkorgen.

/ Liah

Har en Kenjan, den är mkt bra, lite dyrare än andra men håller i många år! Köpte min på Teba, de finns som nätbutik också. Ännu bättre är att ringa, be att få tala med Gunnel, hon har bra koll på Kenjan grejer. Det kan vara så att det är beställningsvara dock.

Har en Kenjan, den är mkt bra, lite dyrare än andra men håller i många år! Köpte min på Teba, de finns som nätbutik också. Ännu bättre är att ringa, be att få tala med Gunnel, hon har bra koll på Kenjan grejer. Det kan vara så att det är beställningsvara dock.

Tackar för tipset! Fast alla de Kenjan jag kollat på saknar handtaget :-/ Det är just en med handtag OCH delta i bröstet med platta jag är ute efter.... antar att man får börja söka på fler utländska sidor.

Det finns ju ett stort tyskt märke också...kan inte komma på namnet just nu bara. Återkommer om jag kommer på det! Det fanns en butik i Malmö förr, där många tjänstehundsförare brukade handla men jag vet inte om den finns kvar längre. Kanske ngn annan här vet? Dog Security har jag för mig att den hette, och den fanns på Nätet också tror jag.

Tackar för tipset! Fast alla de Kenjan jag kollat på saknar handtaget :-/ Det är just en med handtag OCH delta i bröstet med platta jag är ute efter.... antar att man får börja söka på fler utländska sidor.

Har 3 hetsselar solklart bästa är Frabos som har en platta över bröstet på hunden samt handtag över ryggen. Sen näst bästa är VLD´s som är av samma modell som Kenjan men har ett bra handtag över ryggen så man kan hålla hunden. men VLD´s kostar en bråkdel av Kenjans hutlösa priser på läder artiklar men av samma kvalité.

Sen Gappay´s sele ej utvärderat denna så pass mycket att jag kan uttala mig nåt speciellt om den.

Senast ändrad:

Det finns ju ett stort tyskt märke också...kan inte komma på namnet just nu bara. Återkommer om jag kommer på det! Det fanns en butik i Malmö förr, där många tjänstehundsförare brukade handla men jag vet inte om den finns kvar längre. Kanske ngn annan här vet? Dog Security har jag för mig att den hette, och den fanns på Nätet också tror jag.

Är det möjligen KILN du tänker på för de är väl tyska? Jag har letat efter deras hemsida men lyckas inte hitta adressen.

Har 3 hetsselar solklart bästa är Frabos som har en platta över bröstet på hunden samt handtag över ryggen. Sen näst bästa är VLD´s som är av samma modell som Kenjan men har ett bra handtag över ryggen så man kan hålla hunden. men VLD´s kostar en bråkdel av Kenjans hutlösa priser på läder artiklar men av samma kvalité.

Vart har du hittat din VLD sele med handtag? Det låter intressant. :)

Är det möjligen KILN du tänker på för de är väl tyska? Jag har letat efter deras hemsida men lyckas inte hitta adressen.

Jag har en KLIN sele, som är reglerbar fram, med platta och handtag. Köpte den på World Dog Show, kalasbra pris och kalasbra sele..
Jag PM:ar dig, förresten.

VLD saker hittar du på backmohundtjänst eller på Vårgårda läder design.

Tackar så jättemkt för tipsen! Nu ska vi nog kunna hitta något som passar :p

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 280
Senast: valpköpare
·
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
17 514
C
Övr. Hund Hej! Jag har tre hundar, alla blandraser. En hanhund på cirka fyra år, hans barn som båda är cirka 9-10 månader(de har olika mammor...
Svar
14
· Visningar
2 755
Senast: Caen
·
Övr. Hund Vad är det värsta som har hänt er och era hundar? Vad är det värsta ni har varit med om? Jag behöver skriva av mig lite och skulle...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 817
Senast: Lazio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka