Tips på hur man sover en hel natt, tack!

Jag sprang tidigare på toa på nätterna. Det fanns nästan aldrig en natt då jag inte var uppe. Till slut ledsnade jag och gick till VC. Det visade sig att jag hade en liten uvi som inte visade sig förrän det gjordes en odling. Jag fick en kur antibiotika och nattkisseriet upphörde efter detta.

Det finns ju även andra typer av problem som orsakar nattkissning (nokturi) och som VC kan hjälpa till med. Så ett besök där är första steget. Fyll gärna i en miktionslista innan du går dit. Det finns att skriva ut från nätet.

Ffa kan just detta finnas orsak i en taskig säng, eller i varje fall en sådan som faktiskt inte passar en själv. Jag fattade inte det förrän vi bytte ut våra sängar, då jag plötsligt sov hela natten. Jag vaknad inte stup i kvarten, sprang på toa, vaknade med värk i olika kroppsdelar osv.
Du beskriver exakt mina problem innan jag bytte sovutrustning och kastade ut sängen. Jag har ju en kraschad nacke mm. sen olyckan så den gjorde nog sitt till också men upp och "gubbpissa" femtielva gånger vissa nätter med bara en skvätt varje gång var mer regel än undantag samt vakna med domnade armar och vara död på morgonen av trötthet. Nu med min annorlunda sovutrustning (hammocken) sover jag hela natten oavsett väderlek och temperatur, på sommaren utomhus och vintertid inomhus.

Vesicare. Rceptbelagt, mot inkontinens. Men man behöver inte kissa på sig för att ta det, det kan hjälpa en slippa kissa en massa gånger på natten.

Men var det bara i natt det var extremt, menar du? Då skulle jag vänta ett tag och se om det fortsätter.

Vesicare. Rceptbelagt, mot inkontinens. Men man behöver inte kissa på sig för att ta det, det kan hjälpa en slippa kissa en massa gånger på natten.

Men var det bara i natt det var extremt, menar du? Då skulle jag vänta ett tag och se om det fortsätter.

Det beror på vad orsaken till nattkisseriet är. Jag fick ju prova detta först, men det fungerade inte alls, då jag hade bakterier som orsakade problemen. Det kom ju inte fram förrän det gjordes en odling. Vad som är problemet i det här fallet kan ju ingen säga, utan det är upp till vården att utreda.

Det beror på vad orsaken till nattkisseriet är. Jag fick ju prova detta först, men det fungerade inte alls, då jag hade bakterier som orsakade problemen. Det kom ju inte fram förrän det gjordes en odling. Vad som är problemet i det här fallet kan ju ingen säga, utan det är upp till vården att utreda.
Ja, det är väl självklart att det inte hjälper om det är bakterier som är orsaken? Har man över längre tid haft kisseriproblem utan någon liknande orsak kan det däremot hjälpa.

Ja, det är väl självklart att det inte hjälper om det är bakterier som är orsaken? Har man över längre tid haft kisseriproblem utan någon liknande orsak kan det däremot hjälpa.

Det är ju därför det behöver utredas så man inte medicinerar i blindo. Jag hade gått med problemen i hur många år som helst och att bakterier var grundorsaken, kom ju inte fram förrän så småningom, då vi gick vidare i utredningen och tog ytterligare prov.

Det är ju därför det behöver utredas så man inte medicinerar i blindo. Jag hade gått med problemen i hur många år som helst och att bakterier var grundorsaken, kom ju inte fram förrän så småningom, då vi gick vidare i utredningen och tog ytterligare prov.
Som jag skrev är Vesicare receptbelagt. Då kan säkert läkaren avgöra vilken utredning som behövs om man söker hjälp för nattkissande. Jag fick mitt av gynekolog.

Som jag skrev är Vesicare receptbelagt. Då kan säkert läkaren avgöra vilken utredning som behövs om man söker hjälp för nattkissande. Jag fick mitt av gynekolog.

Jag fick Vesicare av läkare. Helt i onödan faktiskt. Det var som att vi testar det här och ser om det hjälper. Det gjorde det ju inte så jag fick återkomma eftersom jag inte blev nöjd med resultatet. Det blev nästan värre ett tag t.o.m. då jag besvärades av trängningar deluxe. Så jag spenderade onödiga pengar på en medicin som inte var till hjälp och gick extra tid med besvären. Så med facit i hand borde odlingen gjorts direkt då man såg tecken på infektion i det första provet.

Jag misstänker att medicinen skrevs ut för att "kunden", d.v.s. jag, skulle uppleva att de var lösningsorienterade och sen får de väl provision på medicinerna antar jag.

Jag fick Vesicare av läkare. Helt i onödan faktiskt. Det var som att vi testar det här och ser om det hjälper. Det gjorde det ju inte så jag fick återkomma eftersom jag inte blev nöjd med resultatet. Det blev nästan värre ett tag t.o.m. då jag besvärades av trängningar deluxe. Så jag spenderade onödiga pengar på en medicin som inte var till hjälp och gick extra tid med besvären. Så med facit i hand borde odlingen gjorts direkt då man såg tecken på infektion i det första provet.

Jag misstänker att medicinen skrevs ut för att "kunden", d.v.s. jag, skulle uppleva att de var lösningsorienterade och sen får de väl provision på medicinerna antar jag.
Men så dumt. Läkaren trodde väl att det skulle hjälpa? Och om de får provision på Vesicare får de väl det för medicin mot UVI också.

Diagnosticering är ju felsökning. Och med facit i hand kan man ibland konstatera att den första teorin var fel. Med facit i hand.

Men så dumt. Läkaren trodde väl att det skulle hjälpa? Och om de får provision på Vesicare får de väl det för medicin mot UVI också.

Diagnosticering är ju felsökning. Och med facit i hand kan man ibland konstatera att den första teorin var fel. Med facit i hand.

Visst är det så. Läkaren trodde det skulle hjälpa trots tecken på infektion i första provet. Hon trodde ju också att jag nog drack för mycket på kvällstid så att jag blev kissnödig på natten, trots att miktionslistan jag fyllt i inte bekräftade detta. Enligt henne skulle jag bara dricka någon klunk vatten på kvällen efter ett svettigt ridpass. Det var lite jobbigt att gå omkring och vara törstig men inte få dricka.

Men läkarna går ju på vad de själva tror, inte på vad patienten tror. Vissa saker man säger till en läkare avfärdas också. Det är ju en del patienter som är ute och cyklar också, så det är förståeligt, men ibland skulle lite ödmjukhet inte skada. Jag upplevde ju t.ex. att mina trängningar blev värre när jag hade druckit för lite, men det avfärdades som nys. Min mamma hade dock inga svårigheter att dra samma slutsats som jag om orsaken till detta.

Varje natt i många år har jag vaknat 1-3 ggr per natt, typ, men då jag startade tråden hade jag säkert varit upp 7 ggr natten innan.
Tränar några kvällar i veckan och dricker då mycket vatten också på kvällen. Påverkar säkert det också.

Vad? I Sverige? Det låter inte sannolikt. @CillaW ?

Jag gissade hej vilt, eftersom jag upplevt att mediciner alltid är förstahandsval, vid olika åkommor, trots att man skulle kunna få samma effekt av t.ex. en kostomläggning eller något annat passande för åkomman. (Jag har varit med om detta.)

Och, jo, jag bor i Sverige så mina upplevelser av vården är från Sverige.

@kryddelydd kanske vet om jag gissar åt helvete eller om det ligger något i det.

Jag gissade hej vilt, eftersom jag upplevt att mediciner alltid är förstahandsval, vid olika åkommor, trots att man skulle kunna få samma effekt av t.ex. en kostomläggning eller något annat passande för åkomman. (Jag har varit med om detta.)

Och, jo, jag bor i Sverige så mina upplevelser av vården är från Sverige.

@kryddelydd kanske vet om jag gissar åt helvete eller om det ligger något i det.

Nej, alla åkommor kan inte botas med varken medicin eller kostomläggning.

Varje natt i många år har jag vaknat 1-3 ggr per natt, typ, men då jag startade tråden hade jag säkert varit upp 7 ggr natten innan.
Tränar några kvällar i veckan och dricker då mycket vatten också på kvällen. Påverkar säkert det också.
Jag skulle vänta och se om det där extrema återkommer.

Själv har jag gått från 4 ggr till 1-2 med Vesicare. Jag äldre än du så det verkar vara klimakterierelaterat.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
669
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 561
Senast: Twihard
·
Hundträning Hej! Jag kommer snart få hem min första hund. Jag har läst på och även frågat vänner med hund men skulle vilja höra lite mer tips :)...
2
Svar
30
· Visningar
3 014
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 074
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar