Tips på hur man bäst lagar ett vintertäcke

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare gilli
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 974
G

gilli

Hej!
Har ett vintertäcke som en annan häst bet upp en stor reva i när det var nästan nytt... :(
Inga affärer verkar ha vattentäta lappar som man kan sätta på. Finns det att beställa någorlunda billigt någonstans? Antar att fler varit i samma situation så hur har ni lagat era?
:bow:

Sv: Tips på hur man bäst lagar ett vintertäcke

Klipp bort lösa trådar och se till att täcket är rent och tort. Sen köper man vattentäta självhäftande klisterlappar och fäster på. Vi köpte dem på Coop (de lite större) men brukar också finnas i välsorterade tygaffärer.
Plättlätt och har hållt hela vintern i våraa busiga vallackhagar iaf!

Tack för svaret, ska kila in i affären och kolla snarast möjligt... lite sent just nu bara! :D

Jag lagar mina täcken med bitar av gamla kasserade täcken och LiquiSole. Limmet köps på OK (eller annan mack) fär ca 70 kr. Räcker till täckeslagning i många år om man förvarar det rätt. Limmet är flytande och blir inte stelt utan sviktande när det torkat, hållfastheten är dock väldigt bra! Jag har lagat boots med det många gånger och det är inte limfogen som brukar gå sönder om de blir söndertrampade en gång till. Lägg laglappen under hålet så det inte blir några lösa kanter för hästtänder att bita tag i.
Lycka till ;)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
644
Senast: cowgirl81
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 814
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 614
Senast: Queen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 616
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka