Tips pa hundraser

FrittePower

Trådstartare
Nagra nara vanner till mig, ett par, ska skaffa hund tillsammans och kollar ju nu runt efter lamplig ras. Men vi behover hjalp:D

Kommer bo i hus pa landet, tjejen ar intresserad av att trana och ga riktiga promenader i alla vader, hunden ska bli en kul motivation dvs.Hon har inget emot palsvard osv, klipper, rakar osv garna.
Killen vill mer kela och busa och onskar en hund som kan vakta huset.

Vill ha
-Mellanstorlek
-Frilufshund
-Barn och Hund vanlig
-Vakta huset
-Gosig

(killens onskemal se tuff ut:D)

Vill inte ha
-dregel
-hund som faller, smutsar ner for mycket.(som en vit japansk spets som alskar vatten:angel:)
-Sma hundar
-Ingen skallig ras

(killen sager det gar bra med smahund om den ar valdigt sot:idea:)

sa, bomba med ideer!!!

Sv: Tips pa hundraser

Tips!
Finsk lapphund kanske, finns söta valpar på www.fairdogs.se

-Mellanstorlek - Ja!
-Frilufshund - Ja!
-Barn och Hund vanlig - Ja!
-Vakta huset - Ja!
-Gosig - Jaaaa!

(killens onskemal se tuff ut) - Ehh, nej!

Vill inte ha
-dregel - Nej!
-hund som faller, smutsar ner for mycket.(som en vit japansk spets som alskar vatten) - en gång om året bara!
-Sma hundar- Nej!
-Ingen skallig ras - Nja! Uppfostra hunden så skäller den ju inte!

Lycka till!

:)

Mitt tips är dalmatiner. Den verkar stämma in bra på deras önskemål i mina ögon ^^

Vill ha
-Mellanstorlek- japp, mellan 52-64 cm
-Frilufshund- absolut! Full fart utomhus, lugn och sömnig inomhus
-Barn och Hund vanlig- Hunden blir vad man gör den till, men min hund älskar barn och börjar dra i kopplet och ska fram och hälsa om hon hör ett barn...Har heller aldrig upplevt problem med andra hundar. Hon är med mig på ett hundgymnasium där det finns 70 andra hundar.
-Vakta huset- Skäller några gånger om någon kommer, överfaller sedan gästerna med pussar och ett brett leende.
-Gosig- Ja...de vill ha mycket kärlek och närhet. Sover i sängen och sitter i knät.

(killens onskemal se tuff ut)- Stor maffig hanhund?

Vill inte ha
-dregel- De dreglar inte mycket. Lite...
-hund som faller, smutsar ner for mycket.(som en vit japansk spets som alskar vatten)- Nej, jag torkar tassarna på min hund om det spöregnar ute. Annars inte. Fäller dock en hel del. Vita hår på alla kläder är oundvikligt.
-Sma hundar- Nej ^^
-Ingen skallig ras- Skäller om någon ringer på dörren. Annars inte.

Lydnad ar dem intresserade utav, kurser osv.

Ingen jakt dem vill kunna ha en losspringande hund, over uppsikt saklart.

en labrador eller goldenretriver.
parsson jack russel - något mindre men finns ju långbenta.
Schnauzer finns ju både små å stora.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har en tjanst att be om, for jag haller pa att fundera mig galen.. Om 4 veckor ska vi hamta hem en liten Vastgota spets...
Svar
18
· Visningar
2 079
Senast: ElinAgnes
·
Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 015
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Jag har blivit ombedd att forsoka trana Miss Mandy att kanna igen lukten av 'sewage' (avloppsvatten i alla former) for att kunna hitta...
Svar
3
· Visningar
1 168
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Chew har blivit halt, av okand anledning. Veterinar tyckte det var onodigt att ga in med rontgen etc i dagslaget och rekommenderade tva...
Svar
6
· Visningar
1 579
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka