W
Wilma
Halloj behöver snabb hjälp med val av hoppsadel. Pysslar egentligen bara med Dressyr/Western så därför är ämnet hoppsadel svårt
Min Unghäst måste ju trotts mitt ointresse för hoppning bli utbildad i det också. Har en tjej som ska hjälpa mig med det, men jag kan ju inte tvinga henne att hoppa något värst mkt i min dressyrsadel eller westernsadel!
Söker därför en bra begad sadel i prisklassen 5000-10000kr! Sadel ska ha bra anläggningsyta, Passa ett halvblod med relativt rak rygg o lite mer manke.
Vad kan ni rekommendera för märke modell?! Vad bör jag tänka på?
Har kikat lite på Henri de Rivel ligger rätt i kurs o passar hästar med manke men raka ryggar?
Har en Kieffer dressyrsadel jag är toknöjd med är hoppsadlarna också bra?
Bör hitta en sadel i veckan redan så snabba tips blir jag mkt glad över!
Min Unghäst måste ju trotts mitt ointresse för hoppning bli utbildad i det också. Har en tjej som ska hjälpa mig med det, men jag kan ju inte tvinga henne att hoppa något värst mkt i min dressyrsadel eller westernsadel!
Söker därför en bra begad sadel i prisklassen 5000-10000kr! Sadel ska ha bra anläggningsyta, Passa ett halvblod med relativt rak rygg o lite mer manke.
Vad kan ni rekommendera för märke modell?! Vad bör jag tänka på?
Har kikat lite på Henri de Rivel ligger rätt i kurs o passar hästar med manke men raka ryggar?
Har en Kieffer dressyrsadel jag är toknöjd med är hoppsadlarna också bra?
Bör hitta en sadel i veckan redan så snabba tips blir jag mkt glad över!