Tips på hoppövningar för ridtravare !

Duvan_

Trådstartare
Hejsan!

Jag skulle gärna vilja ha lite tips på bra och roliga övningar, både cavaletti och hopp-övningar, för ridtravare..
Du kanske har någon rolig bana att dela med dig ?

Tar väldigt gärna emot alla förslag :)

http://bornlate.blogg.se/

Sv: Tips på hoppövningar för ridtravare !

kortare serier eller intensiva serier med kavaletti och inslag med bommar på makren ( travövning isf :) ) typ: bom, 40 cm, bom, 40 cm, bom. sånna olika kombinationen. många i serien ger bra benmuskler och kan ge lite ryggmuskler. se till så du ha rätt avstång så det inte snubblas in :)

det är vad jag tränade förut iaf :P

Ah okej :) Det ska jag testa..
Han är ganska så duktig på att hoppa och så, men på sistone så har han blivit lite tramsig..
Ska titta på hinderna och stanna och sådana saker.. likadant med bommar..
Men jag ska absolut testa :D

okaj :D fem och halva är ganska rolig med :D och sen hoppning på voltspår är bra att träna med, då måste man vara berädd(??) med alla hjälper och svänga över hindret och så :) har ingen rolig bana på g, men att sitta och hitta på egna är med kul xD det finns någon strömsholmsbok med lite nyttiga banor i :)

(PS; cavalettin behöver inte vara så hög, bara så han får lite lyft på benen :) )

Ja iofs..där är ju den med.. :P
Haha ja jo, men jag är ganska så kass på att komma på banor..hahaha..
Jag körde lite cavaletti med honom idag.. dock var det bara med tre bommar, ca 20 cm höga (om dom ens var så höga)..
Det gick helt okej.. Men sen blir han lite "knas" när det gäller studs och så.. han försöker nämligen ta alla hinder på en gång..haha.. Och lite så kan det bli med cavalettin med..

hehe, ok, ja, hoppa alla på en gång är ju en välbeprövad metod xD blir inte alltid så bra kanske, hehe xD ska ge förslag på mer övningar när jag kommer på några :)

Liknande trådar

Fritid Ska till Stockholm och turista fem dagar i augusti. Hallwylska, Nordiska museet, Gripsholms slott, och Livrustkammaren har jag redan...
2
Svar
39
· Visningar
1 180
Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
945
Senast: ufot
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 304
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 322
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?