Tips på gångarts hingst till mitt sto?!

Johannis_

Trådstartare
Mitt sto är e: blue hors hertug ue: Midt west ibi light
Jag har planer på att betäcka mitt sto och skulle gärna vilja ha lite tips och ideer på vad för hingst som skulle passa.
Hon har tre mycket bra luftiga gångarter, toppen psyke, mysig och totalt orädd.
Jag skulle vilja ha en dressyr hingst med ett trevligt temprament med riktigt fina gångarter!

En sämre bild på henne.

länk borttagen av moderator

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Tips på gångarts hingst till mitt sto?!

Om jag skulle vara dig skulle jag verkligen kolla på en hingst med RIKTIGT bra benställ. Just nu kommer jag inte på nån hingst spontant. Men med Midt west ibi light så ska man vara försiktig med benstället.

Ok, tack för tipset. Mitt sto har dock fått relativt bra benställning, något något inåttåad på ena fram (knappt märkbart)
Jag är förtjust i blue hors romantic o blue hors zack, dock har jag ingen aning om hur de skulle passa in med mitt sto extriört o temprament.

Kommer du på någon bra hingst får du gärna skriva!

Vore mkt lättare om det finns nån bra uppställd bild på henne o jättegärna även en film. Då är det mkt lättare för de som är kunniga på avel att göra en bedömning om vilken hingst som skulle passa

Mitt tips är att betäcka henne med någon son till Gribaldi.
Kombinationen av blodslinjerna Gribaldi - Schwadroneur har gett många fina hästar bl.a de godkända hingstarna Easy Game, Syriano och Zardin Firfod.

Liknande trådar

Avel Hej, jag skulle vilja ha tips om hopphingstar att betäcka mitt D-ponny sto med! Meningen är att helst få fram en framtida tävlingshäst...
2
Svar
24
· Visningar
3 777
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 335
Senast: Jate Volim
·
Avel Tjoho! Jag är total nybörjare imon avel men är sugen på att betäcka mitt sto e. Quite Easy. Hon både hoppar och rör sig ganska bra och...
Svar
15
· Visningar
3 358
Senast: Fiorano
·
Islandshäst Jag har ett sto på Island som jag vill låta betäcka i sommar. Har någon förslag på hingst? Mitt sto är femgångare, Móálótt/Blue...
2 3
Svar
47
· Visningar
11 499
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar