Tips på foundation

Kiwifrukt

Trådstartare
Vad använder ni för foundation? Vilka kan ni rekommendera, och tvärtom, vilka vill ni absolut inte rekommendera? Vad ska man tänka på när man provar ut en foundation, för att verkligen få rätt som passar ens hud? Är pudervarianterna bättre än de flytande?

Jag är nog ganska ljus i hyn, men de få jag har testat hittills har jag nästan blivit vit i ansiktet av. Jag kommer inte använda det speciellt ofta, men kanske en till två gånger i veckan, och jag vill ha ett naturligt resultat som inte ser översminkat ut.

Någon som har några tips?
 
Sv: Tips på foundation

Kika in i sminktråden så kommer du få massor av tips av folket där :)
Jag rekomenderar en bra bb cream eftersom den inte ser väldigt naturlig ut :)
 
Sv: Tips på foundation

Puder kan vara klurigt eftersom vissa sorter kan bli kakiga. Hur mycket vill du lägga? Jag tycker om Dior's för att den är lätt att arbeta med, ingen trög konsistens. Annars kan jag rekommendera en ny som kom ut härom veckan som jag köpte från Loreal som heter något med 24 h. Väldigt naturligt och fint resultat :)
När du testar ut foundation så gör många missen med att prova det på handen, prova på halsen i stället eller direkt i ansiktet :)
 
Sv: Tips på foundation

Jag använder BB-cream och All-in-one facebase från the bodyshop! Täcker bra, och ser inte "kakigt" ut.
 
Sv: Tips på foundation

Jag använder i.d Bare Minerals och det funkar jättebra för mig. Är så skönt att ha hittat ett märke man verkligen trivs med :) Jag föredrar puder då jag tycker att man ibland får lite "spacklig" hy av flytande. Men sen är det väl hur man använder det också.. Däremot tycker jag att flytande concealer täcker blemmor och liknande väldigt bra. Det brukar jag komplettera med vid behov.

Hoppas du hittar något som passar dig :)
 
Senast ändrad:
Sv: Tips på foundation

Jag har väldigt blandad hund. Allt är jättetorrt utom min näsa som är oljig. :meh: Enda som funkar på min känsliga hud är Isadora! Alla mineralfoundations får jag exem av. :(

Just nu har jag en ny foundation! Wake up foundationen ifrån isadora! Den täcket bra utan att bli "flammig". Behöver knappt concealer längre!
Dessutom behövs endast 5 små duttar för täcka ansiktet. :D

Detta täcker jag med Velvet Touch Compact Powder ifrån samma märke. Problemet är att man måste verkligen hitta rätt borste för att den inte ska bli kakig. Men nu har jag äntligen rätt borste, så jag är super nöjd! :D

Sämsta? Usch ja. Jag tycker alla bb krämer är svåra att då i rätt nyans. (Kanske bara jag!) Loreal har aldrig funkat för mig i heller. :(
 
Sv: Tips på foundation

Jag är också superkänslig, och det enda jag använder mig av i sminkväg är från The Bodyshop. Isadora, Loreal eller liknande fungerar inte alls.
Har du möjlighet, så gå till en TBS-butik
De hjälper en att hitta rätt nyanser, man får ofta hjälp att prova ordentligt. Dessutom har de bra hudvårdsprodukter!
Om du är superkänslig i hyn, så skulle kanske deras Aloe-serie passa. Annars skulle jag rekommendera seaweed-serien, för blandhy.

Så, det är mitt tips :)
 
Sv: Tips på foundation

Jag använder den här från sensai och är jättenöjd! Man behöver inte alls använda mycket utav den för att den ska täcka bra och det ser naturligt ut. Använder i princip aldrig concealer när jag har den här. Det enda minuset som jag kan komma på är väl att priset ligger lite i överkant men samtidigt räcker den länge.
 
Sv: Tips på foundation

Jag tackar för tipset! Fick dock provet ifrån deras puder ganska nyligen.
Hela ansiktet blev en exemkaka. :arghh:
Vågar inte lämna mina "säkra" produkter. Den dagen min ansiktskräm eller alovera gel försvinner på marknaden så jag gå under. :arghh: :cry:
 
Sv: Tips på foundation

Mer åt de oljiga hållet än torr, tror jag, men jag är verkligen nybörjare på det här. :o

Tackar för tipsen. :)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har väldigt torr hy, speciellt just nu när jag använder differin (en retinoid). Har en bra hudvårdsrutin som motverkar detta och det...
Svar
15
· Visningar
948
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 081
Senast: Freazer
·
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
3 019
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Jag är lite trött på min hårfärg. Har väldigt varmt blont hår, nästan lite åt strawberry blonde-hållet men kanske lite mer guldiga toner...
2
Svar
28
· Visningar
3 504
Senast: Blimblom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp