Tips på förrätt?

YorkWann

Trådstartare
Tips på förrätt, som kan funka till följande skara, en glutenintolerant, en fisk och skaldjursallergiker, och en som inte tål pumpa eller svamp.
 
Jag brukar göra matmuffins i olika sammanhang. Det vill säga en omelettsmet med olika sorters fyllning som tillagas i portionsformar (=muffinsformar). När jag hade en vän på middag på juldagen bestod förrätten av en mini-västerbottenpaj (utan deg) med två sorters lax med röror. Det går ju att byta ut laxen till vad som helst som passar till västerbottenpaj.
 
gratinerad ost eller minivästerbottenpajer var ju lysande förslag! (Även soppa, men tror kanske ost generellt går hem bättre i sällskapet).
 
Vi kommer på nyår göra en tapas-förrätt med lufttorkad skinka och melon, plus getost och rödbetor. Fritt från gluten, fisk, skaldjur och pumpa. Och så himla gott!
 

Liknande trådar

R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
884
Senast: Gunnar
·
Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 241
Senast: moster_punk
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 976
Senast: Gunnar
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 720
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp