tips på en BRA veterinär bok om skador och sjukdomar hos häst...

C

calind

Jag behöver en!! Min häst råkar ut för diverse saker...vore skönt att ha en bra bok att titta i.

Jag tycker "Håll hästen frisk" är en bra bok som faktiskt skriver väldigt utförligt om det mesta.
Det är ju inte en veterinärbok kanske, men den är väldigt bra.

Håller med Mitrolle, "Håll hästen frisk" är en jättebra bok. Om man vill ha en bok som beskriver olika symtom och sedan berättar vad man kan göra för att åtgärda problemen, så har apoteket en sådan. Ok, den är inte speciellt stor och den tar långt ifrån upp alla hälsoproblem, men den är ändå ganska bra att ha. :)

Håller med alla andra! Köp "Håll hästen frisk"
Den är ett måste för varje hästägare ;)

Instämmer i berömmet!

Jag vill också puffa lite mer för apotekets Hälsoråd för häst. Den är visserligen i en annan division, men trots allt tar den upp mycket om de vanligaste problemen och ger en del tips om apotekets produkter. Den brukar upppdateras med jämna mellanrum så tex informationen om avmaskning och liknade är relativt färsk. Jag tror den är lite dyrare än hälsoråden för katt och hund, men fortfarande jämförelsevis billig. Jag skulle gissa på 60- 70kr. Den som bara är medryttare kanske kan börja med den, hästägeren kan nog ha nytta av båda!

Är den någon som har några kommentarer om Vogels bok On din häst blir sjuk? Är det en "barnbok" eller innehåller den något matnyttigt för en hästägare med några vet-räkningar bakom sig?

Hur är det med Hästens sjukdomar av Anna-Lena Sköld? Den har väl några år på nacken nu? Jag minns den som hyfsat bra på grunderna men inte så mycket mer.

på apoteket finns en väldigt bra bok.. jag kommer inte ihåg namnet.. men det finns samma för hund & katt..
heter typ hästvård eller nå.. Mycket grundläggande i den..
Kram

Liknande trådar

Hästvård Hästen står med stort bandage som kombinerats med en gipsskena på framsidan benet. Gipsskenan går in under hovens tådel och följer benet...
2
Svar
25
· Visningar
1 389
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 121
Senast: Kilauea
·
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 026
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Förbereda hundar inför bebis?
  • Lugnande medel till hund.