Tips på buske

snurpe

Trådstartare
Hej,

Vi har precis byggt in vår pool med fint trädäck och träskärmar på tre av väggarna. På den fjärde sidan står på stora blomlådor där jag ska sätta buskar som inramning.

Men jag är inte så bra på detta med växter. Tips på buskar som blir cirka metern höga, gärna med några fina blommor som färgklick?

/snurpe

Vilken växtzon bor du i? Jag bor i zon 1 och suktar just nu efter en hibiscus-buske eller två, helst blå... men de fixar bara zon 1.

Rosor!

Andra förslag: ölandstok, deutzia, olvon, trädgårdsprakttry, brudspirea eller annan spirea (varning före klasespirea, den sprider sig ohyggligt och är bara fin 1 vecka om året), hortensia. De finns sorter av dessa som är i lite olika storlekar, några av dessa håller sig omkring metern.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
7 751
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 487
Senast: Ajda
·
Trädgård & Växter Då jag vet att det finns flera trädgårdsintresserade här på Buke, tänkte jag att ni kanske har några tips på hur man räddar Kråkslottets...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 415
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar