Tips på bra kattsand

Sv: Tips på bra kattsand

Jag brukar komma hem mellan 15-18 på vardagarna, först gör jag alltid rent en gång på morgonen. Sedan när jag kommer hem brukar katterna sätta igång att gå på lådan hela eftermiddagen och kvällen, inte så svårt att hinna rengöra lådorna varannan - var tredje timme fram till ca 00-01 då jag lägger mig. Det är inte som att det är en ansträngande syssla att plocka lite kiss i förbifarten.
 
Sv: Tips på bra kattsand

Jag och Haukur pratar om Husses sand.
Sen har jag tipsat Bison om TidyCats som hon var mycket nöjd med, och som jag gillade men inte kan använda pga parfymallergisk kisse. Hos mig stannade TidyCats i lådan, den är gjord i små små kulor som verkar funka. Husses stannar inte i lådan :p
Jag fattar!
Tack så mycket! :)
 
Sv: Tips på bra kattsand

KL

Jag använder Husses kattsand. Luktfritt, men lite sand brukar hamna utanför men jag har en långhårig kisse som det fastnar i tassarna på:p
 
Sv: Tips på bra kattsand

Oki, då har mina katter vanor som inte riktigt baserar sig på vad jag gör :) utan sprider det hyffsat jämnt under dagen. Tur det :)
För skulle jag mocka varannan timme skulle det nog kanske på sin höjd vara en kissboll och så kul är det inte att andas in allt dammet :crazy:
 
Sv: Tips på bra kattsand

Grus överallt blir det onekligen om man använder sand, såvida man inte bygger in lådan i någonting. Jag har byggt in kattoaletten i en byrå och vips så är lägenheten sandfri.

kattoasida.jpg


kattoa.jpg


Jag har alltså bara skruvat fast fronterna på de två stora byrålådorna i mitten. I den nedersta byrålådan står kattoaletten och de två små byrålådorna går att använda som vanligt.

Jag känner en uppfödare som köpt en stor låda (för kuddar till utemöbler och liknande) och satt två kattlådor i den. Hon slipper numera också sand överallt.

va smart men kattlådan inbyggd i byron! :D
 
Sv: Tips på bra kattsand

KL

Jag använder Everclean och byter inte bort det, har en sambo som ogillar lukt från kattlådan och den kattsanden håller verkligen borta doften, blir dessutom bra "kakor" av kisset så att man får bort allt kiss ur lådan, Är kanske ett av dom dyrare märkena på marknaden men jag använder bara kattlåda på vintern när gamlingen inte vill gå ut, så det blir inte speciellt dyrt :)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Har efter mycket tänkande fram och tillbaks på att köpa katt igen om tycke uppstår. Det är en vuxen katt från ett katthem. Har...
Svar
17
· Visningar
1 537
Senast: Pudlan
·
Övr. Katt Nu har jag tröttnat lite på mitt PeeWee-strö och vill kolla igenom marknaden igen. Jag vill gärna ha något som klumpar sig, men som inte...
Svar
9
· Visningar
3 247
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp